به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، "حزن کوفه" نمایشی است که در ماه رمضان در شهرستان دماوند روی صحنه می رود. اجرای تعزیه با موضوع یتیم نوازی حضرت علی (ع) در کرمان، نمایش خیابانی با عنوان "یادواره قصص 2" در کرمانشاه، تعزیه و مرثیه سرایی ویژه شهادت حضرت علی (ع) در کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه های ویژه این ماه در استان های کشور است.

استان گلستان نیز اجرای تعزیه امام علی(ع) و نمایش "وقتی که کوه کوچک می شود" را در این ماه تدارک دیده است. همچنین اجرای نمایش با موضوع انتظار و دلشدگان در گیلان به اجرا در می آید. مازندران هم اجرای نمایش شهادت و اجرای نمایش با موضوع نماز و نیایش را در برنانه های ویژه این ماه گنجانده است.

4 نمایش "سیزده و سیزده دقیقه"، مویه نخلستان"، کلید" و "بوی خاک" در ماه رمضان در خراسان رضوی به روی صحنه می روند. همچنین در همین ایام تئاتر یک نفره در شهرستان بردسکی این استان اجرا می شود.

تعزیه "از محراب تا معراج" برای اجرا در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

همایش نمایش و نیایش که به اجرای صد نمایش میدانی و پرده خوانی با موضوع قران و شخصیت حضرت علی (ع) اختصاص دارد در استان فارس برگزار می شود. استان قزوین هم اجرای نمایش "مکتب خانه یحیی" و اجرای نمایش های متعدد خیابانی با موضوع دلشدگان را در ماه رمضان تدارک دیده است.

اجرای 5 مجلس تعزیه نیز ویژه برنامه پیش بینی شده استان هرمزگان در ماه رمضان است.

انتهای پیام/38