به گزارش هنرآنلاین، این فیلم‌ها که جزو آثار اولیه این فیلمساز بریتانیایی است، تابستان سال گذشته پس از ترمیم کامل، در موسسه فیلم بریتانیا برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد.

بنابر این گزارش، این فیلم‌ها به فهرست میراث فرهنگی یونسکو با عنوان "خاطرات بریتانیا از جهان" اضافه شده‌اند.

به این فهرست که در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۰ میلادی آنلاین شده، امسال 11 اثر هنری که از کتابخانه‌ها، بایگانی‌ها و موزه‌ها انتخاب شده، اضافه شده است. از دیگر اقلام موجود در این فهرست می توان به رساله "آداب فقیهان" نوشته پاپ گرگوری اشاره کرد که حدس زده می‌شود نخستین کتابی است که کاملا به زبان انگلیسی نوشته شده است.

رابین بیکر، از مسئولان ارشد موسسه فیلم بریتانیا به بی.بی.سی گفته: "ما بسیار خشنودیم که فیلم‌های اولیه یکی از معروف‌ترین فیلمسازان جهان در کنار برخی از بزرگترین آثار هنری فرهنگی بریتانیا جای گرفته است."

به گفته بیکر، ترمیم‌های طاقت فرسای این فیلم‌ها در آرشیو ملی موسسه فیلم بریتانیا نه تنها مخاطبان تازه‌ای را از سراسر جهان به خود جذب کرده، بلکه تحسین جامعه جهانی را هم به عنوان آثاری مهم برانگیخته است.

موسسه فیلم بریتانیا سه سال را صرف ترمیم فیلم‌های صامت آلفرد هیچکاک کرد. او این فیلم‌ها را در سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۲۹ میلادی ساخت. این فیلم‌ها در فستیوال فیلم لندن ۲۰۱۲ به نمایش درآمد.

فیلم‌های صامت هیچکاک با عنوان "هیچکاک۹" که آن را زیرپایه فیلم‌های شناخته شده‌ای چون "روانی" و "سرگیجه" می‌دانند، در حال حاضر در سینماهای آمریکا روی پرده است.

سال گذشته فیلم "سرگیجه" ساخته آلفرد هیچکاک در رای‌گیری در خصوص بزرگترین فیلم‌های تاریخ سینما در مجله سایت اند ساوند موسسه فیلم بریتانیا جایگزین فیلم "همشهری کین" ساخته اورسون ولز شد و در صدر این فهرست نشست.

انتهای پیام/32/