شیرین قاسمی طراح لباس پیشکسوت کشورمان در گفت و گو با خبرنگار سرویس مد و لباس خبرگزاری هنر ایران درباره پذیرفتن طرح های لباس هایی ایرانی و اسلامی در میان افراد جامعه بیان کرد: من به وضوح در نمایشگاه بین المللی مد و لباس فجر 91 استقبال بی نظیر را از کارهای ایرانی و اسلامی را دیدم. کارهایی که فروش بسیاری در این جشنواره داشت بر گرفته از طرح هایی بود کاملا ایرانی و سنتی.

این هنرمند همچنین مطرح کرد:به عنوان یک طراح لباس در جامعه خیلی به نوع پوشش افراد جامعه توجه می کنم و از پوشیدن خلاقانه بعضی از شهروندان سر ذوق می آیم و لذت می برم.

قاسمی با اشاره به معنی مد و لباس اظهار کرد:باید بگویم که هر لباسی که شخص در آن احساس راحتی کند و اجتماع آن را بپذیرد می تواند تبدیل به مد شود و حتی می شود بر روی طرح هایی که در کشور های دیگر مد هستند کار شود و آن را مطابق سلیقه یا دستورالعمل پوششی جامعه درآورد باید این هم بگویم که این نظر کاملا نظر شخصی من است و شاید سایر طراحان لباس و دوخت با من موافق نباشند.

طراح لباس پیشکسوت در پایان عنوان کرد: فرهنگ ما و کشورمان ایرانی و اسلامی است و خواهد بود و نه تنها به نظر من بلکه نظر اغلب از طراحان لباس و بزرگان این در این عرصه این است که یک جوان ایرانی نباید تی شرتی با عکس هایی از هنرپیشه یا خواننده های هالیودی را بر تن کند.

نتهای پیام/62