داوود فتحعلی‌بیگی دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در طول مدت بازبینی آثار از نزدیک شاهد اجرای اغلب آثار بودم و باید بگویم که در مجموع سطح کیفی آثار قابل قبول بود و چند نمایش بسیار عالی بودند.

وی تصریح کرد: جلسه نهایی بازبینان آثار این جشنواره با حضور نماینده دبیرخانه جشنواره برگزار شده و پس از جمع‌بندی نهایی از میان بیش از 50 اثری که از 4 تا 10 تیر مورد بازبینی قرار گرفتند، تعدادی نمایش در بخش صحنه‌ای به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه های اخیر عرصه نمایش آئینی و سنتی سعدی افشار؛ یکی از پیشکسوتان خود را از دست داد در این جشنواره بخشی را به بزرگداشت مقام هنری این هنرمند فقید اختصاص بدهیم که شامل برپایی نمایشگاه عکس از آثار وی و همچنین اجرای نمایشی است که سالها پیش آن مرحوم راوی آن بوده است.

فتحعلی‌بیگی ادامه داد: نتایج نهایی بازبینی بخش صحنه این جشنواره اعلام شد و البته داوری و بررسی آثار بخش تعزیه و نقالی جشنواره باقی می‌ماند که نتایج آن هم به زودی و به محض اتمام بررسی و نظارت کارشناسان اعلام خواهیم کرد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی شهریورماه سال جاری به دبیری داوود فتحعلی‌بیگی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/52/53