به گزارش خبرگزاری هنر ایران، "زاون قوکاسیان" منتقد که با حضور مستمر در جشنواره فیلم کودک، در این عرصه صاحب‌نظر است، خود را پرورش‌یافته این جشنواره دانست و گفت: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به عنوان یک جشنواره قدیمی و معتبر مطرح است اما با توجه به تحولاتی که در یکی دو سال اخیر پشت سرگذاشته به نظر می‌رسد که بار دیگر متولد شده و اکنون در حال رشد است.

قوکاسیان ادامه داد: احیای جشنواره فیلم کودک، کمک چشمگیری به اکران سینمای کودک می‌کند و متقابلا سینمای کودک نیز هرچه غنی‌تر باشد، جشنواره پررونق‌تر برگزار می‌شود. در نتیجه آن هم می‌بینیم که در چندساله اخیر پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده، مربوط به سینمای کودک و نوجوان بوده‌اند.

وی اظهار داشت: به عنوان عضو کوچکی از خانواده سینما دوست دارم این جشنواره به بالندگی بیشتری برسد. پس باید در انتخاب فیلم‌ها حساسیت بیشتری صورت گیرد، فیلم‌ها در فضایی کاملا تخصصی انتخاب شوند و مورد قضاوت قرار گیرند.

این منتقد که در افتتاحیه دوره گذشته جشنواره کودک در اصفهان مورد قدردانی واقع شد، در پایان با اشاره به این که برای معرفی این جشنواره لازم است در طول سال تمهیداتی از طریق برنامه‌های صدا و سیما اندیشیده شود، برپایی دوباره این دوره جشنواره در شهر اصفهان را خواستار شد.

بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری «سیداحمد میرعلایی» در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران و مسابقه فیلمنامه‌نویسی از 15 تا 19 مهر ماه با حضور گسترده هنرمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.