زهرا اسکندری؛ مسئول بخش تجسمی بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‏‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین درباره فعالیت‎های این بخش از نمایشگاه گفت: ما هر سال برای نمایشگاه قرآن یک فراخوان اعلام می‌کنیم، امسال برای اعلام فراخوان کمی دیر شد چون تنها دو هفته قبل از افتتاح نمایشگاه قرآن مسئول بخش هنرهای تجسمی مشخص شد؛ پس از این مرحله بود که ما فراخوان را در سایت عزیزی هنر و سایت نمایشگاه قرآن منتشر کردیم و از طریق اس ام اس سنتر نمایشگاه قرآن نیز به هنرمندان تجسمی در سراسر کشور خبر دادیم تا آثار قرآنی خود را تا 12 تیرماه برای ما ارسال کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان از همه استان‌ها کارهایشان را در 10 رشته خوشنویسی، معرق، منبت، مشبک، نگارگری، قلم‌زنی، تشعیر، جلدسازی قرآن و تصویرسازی آثار خود را برای ما ارسال کردند، گفت: همچنین امسال نیز همانند سال‌های گذشته ورکشاپ تجسمی در دو بخش اساتید و سایر هنرمندان برگزار می‎شود تا موجبات آشنایی مراجعه کنندگان با هنرهای مختلف تجسمی فراهم شود.

مسئول بخش تجسمی بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: 65 استاد هنرهای تجسمی در رشته‌های مختلف نیز آثار خود را برای نمایش در اختیار نمایشگاه قرار داده‌اند و ما این آثار را در بخشی با عنوان بخش اساتید به نمایش گذاشته‌ایم.

اسکندری همچنین با اشاره به یکی از قسمت‎های جدیدبخش هنرهای تجسمی نمایشگاه قرآن اظهار کرد: بخش قدما نیز به آثار بزرگانی مانند استاد نیریزی و دیگر بزرگان کتابت قرآن در ایران اختصاص دارد. آثار این بخش را از مجموعه‎داران خصوصی امانت گرفته‎ایم و پس از پایان نمایشگاه این آثار دوباره به صاحبان آنها بازگردانده خواهد شد.

وی از ارسال 4200 اثر به دبیرخانه بخش تجسمی خبر داد و افزود: ما یک بخش مخصوص استان‎ها ایجاد کرده‎ایم. امسال فضا بیشتر شده است و بخش‎ها را نیز بیشتر کردیم تا افراد بیشتری بتوانند شرکت کنند. البته کارها زیاد است حدود 700 کار انتخاب شده است که 350 اثر از آمیان آنها اکنون روی دیوار است و از 15 ماه رمضان می‎خواهیم این آثار را جمع کرده و 350 اثر دیگر را روی دیوار ببریم.

مسئول بخش تجسمی بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره خرید و فروش آثار موجود در نمایشگاه قرآن نیز اظهار کرد: آثار هنرمندان به جز بخش قدما قابل فروش است و هر کس بخواهد این آثار را بخرد ما شماره هنرمند را در اختیار او می‎گذاریم تا به صورت مستقیم با هنرمند وارد مذاکره شود؛ در واقع نمایشگاه قرآن هیچ مبلغی را در جریان این خرید و فروش دریافت نخواهد کرد.

اسکندری ادامه داد: در هر رشته 3 برگزیده خواهیم داشت که به ترتیب یک میلیون و نیم، یک میلیون و دویست و هشتصدهزار تومان دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ 65/32