به گزارش هنرآنلاین، قربانعلی محمدپور صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: دومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی همزمان با سراسر کشور در استان همدان نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره منطقه‌ای محیط زیست در آموزه‌های رضوی همزمان با دهه کرامت از تاریخ 16 تا 26 شهریور ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان تصریح کرد: با ابلاغ رئیس دبیرخانه ستادی، لرستان به عنوان رئیس دبیرخانه منطقه‌ای انتخاب شده است. این جشنواره در دو بخش اصلی فیلم و عکس و بخش جنبی در زمینه نقاشی کودکان با موضوعات طبیعت در سیره ائمه به ویژه ضامن آهو امام رضا(ع)، طبیعت در اسلام، آلودگی‌های محیط زیستی (آب، هوا، خاک) برگزار می‌شود.

محمدپور با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره یادآور شد: استفاده از آمادگی ذهنی کودکان در راستای فراگیری مسائل و مطالب جدید در محیط زیست پیرامون خود و آموزش فرهنگ زیست‌محیطی برای آینده‌سازان و بزرگسالان آینده از جمله اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.این فراخوان در استان‌های ایلام، کرامنشاه، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و همدان داده شده و آثار بعد از جمع‌آوری به استان لرستان ارسال می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی محیط زیست در قالب آموزه‌های رضوی و معارف اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/