به گزارش هنرآنلاین، محمد دستورانی صبح چهارشنبه در کارگاه آموزشی مدیران پایگاه های اوقات فراغت آموزش و پرورش استان سمنان در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود افزود: در حال حاضر حدود 40 هزار دانش آموز در این پایگاه ها حضور دارند که از این تعداد چهار هزار نفر در 300 آموزشگاه طرح هجرت 3 در قالب گروه های منتخب قرآن، عترت و نماز در شهرهای مشهد و اصفهان فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسه گفتمان چهره به چهره است تا بتوانیم مبحثی را در زمینه غنی سازی اوقات فراغت داشته باشیم و همچنین برطرف کردن برخی از ابهامات و سوالاتی که وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: البته این استان توانسته رتبه ها و مقام های خوبی را هم در زمینه های قرآن، هنری و شعر به دست آورد که این نشان دهنده برآیند خوب استان و همچنین وجود استعدادهای عالی است.

دستورانی گفت: کارهای کوچک ما می تواند در نظام رفتارسازی منشا خدمات بسیاری باشد و مهمترین بخش این است که باید در همه حال به آن اهمیت دهیم تا بتوانیم در طول زمان شاهد تاثیرات مفید آن باشیم.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: مهمترین مسئله در برنامه ریزی برای کلاس های اوقات فراغت بررسی جنبه آسیب شناسی آن است که امسال برای اولین بار در استان سمنان در پایگاه های تابستانی از کادر متخصص در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آموزش خانواده استفاده کرده ایم تا شاید بتوانیم آسیب پذیری جامعه را در این زمینه کمی کاهش دهیم.

دستورانی خاطر نشان کرد: ما با توجه به آیات قرآن می توانیم درس های خوبی را برای زندگی بهتر بگیریم چرا که ما باید از جایگاهی که در جامعه به عنوان یک معلم داریم بیش تر دقت کنیم.

وی در خاتمه بیان داشت: معلمان و مربیان کسانی هستند که باید هدف هایی را دنبال کنند که جنبه پیشگیرانه و آموزشی در جامعه داشته باشد و چون مخاطبان ما دانش آموزان هستند که سرمایه های کشور به حساب می آیند و همه در مقابل تمام نعمت هایی که خدا به ما داده است از جمله این موقعیت ها و جایگاه ها مسئولیم و باید جوابگو باشیم.

انتهای پیام/