به گزارش هنرآنلاین، فیلم های کوتاه "مهمانی"، "و دیگر هیچ"، "ساعت شش"، "صبا" و "مسافر" از جمله فیلم هایی است که به کارگردانی رقیه توکلی، در سال های اخیر تولید و درجشنواره های مختلف داخلی و خارجی خوش درخشیده است. به همین منظور حوزه هنری یزد با نمایش و نقد این آثار از این بانوی فیلمساز یزدی قدردانی کرد.

نمایش این فیلم ها با حضور فیلمسازان، فعالان عرصه نمایش و عوامل اجرای آثار در سالن سبز سینما تک آغاز شده و پس از نمایش، فیلم ها مورد نقد و تحلیل کارشناسان قرار گرفت.

در این مراسم سیدحسین پیغمبری، سید محمد حسینی خواه و سید ناصر امامی میبدی به عنوان کارشناس، کارگردان و منتقد حضور داشتند که به بررسی و تحلیل این فیلم ها پرداختند.

بهره گیری از عوامل کاربلد و زبده در تولید فیلم کوتاه، انتخاب لوکیشن های مناسب، استفاده از ساختارهای مدرن، وفاداری به زبان تصویر، وجود ارتباط خطی بین آثار و توانایی در بیان قصه های زنانه از نکاتی بود که سید حسین پیغمبری به آن ها اشاره کرد.

حسینی خواه، به عنوان یک کارگردان هم با اشاره به ضرورت توجه به استعداد های سینمایی موجود در استان، بر داشتن نگاه نو در ساخت اثر و استفاده درست و با معنا از عوامل تأکید کرد و گفت: هرکارگردانی بر اساس جهان بینی خود به تولید اثر می پردازد و فیلم هایش را از این زاویه می بیند و می سازد.

امامی میبدی به عنوان منتقد هم به پایان بسیار زیبای هر پنج فیلم اشاره کرد گفت: در بیشتر این آثار تصویربرداری و نورپردازی به خوبی انجام شده و وی در تولید فیلم کوتاه به یک سبک خاص رسیده است.

سید ناصر امامی میبدی سرپرست حوزه هنری یزد از خانم توکلی به عنوان هنرمندی موفق در عرصه فیلمسازی یزد و کشور نام برد وگفت: حوزه هنری برنامه نمایش و نقد فیلم سایر هنرمندان فیلمساز را به صورت ماهانه در دستور کار خود دارد.

در این مراسم برخی از هنرمندان هم به بیان انتقاد و نظر خود درخصوص فیلم های به نمایش در آمده پرداختند. امیررضا وزیری از پیشکسوتان تئاتر، سینما و تلویزیون با تمجید از آثار رقیه توکلی وی را پدیده ای در عرصه سینمای استان دانست.

یکی از نکات جالب توجه این مراسم اهدای جایزه به مهسا میرجلیلی بازیگر خردسال فیلم صبا بود که بارها مورد تشویق حضار قرار گرفت.

درپایان این مراسم از رقیه توکلی با اهدای لوح تقدیر از طرف حوزه هنری یزد تجلیل شد. همچنین از عوامل و بازیگران این فیلم ها نیز با اهدای هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/