به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام محمد آفتابی مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان ماهی است که باید فضائل و برکات آن را از فهوای کلام پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) درک کرد.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) خطاب به امتش می فرمایند اگر مردم می دانستند ماه رمضان چه فضائل و برکاتی دارد هر لحظه برای آمدنش لحظه شماری و شکر گزاری می کردند.

آفتابی، افزود: همچنین پیامبر(ص) می فرمایند ماه مبارک رمضان بهار فقرا است و قطعا یکی از فضائل و برکات روزه این است که انسان مستمندان و نیازمندان جامعه را درک می کند.

وی با بیان اینکه روزه علاوه بر فایده معنوى اثرات اجتماعی دارد، افزود: روزه درس مساوات و برابرى در میان افراد اجتماع است، لذا با انجام این دستور دینی، افراد متمکن، وضع گرسنگان و محرومان اجتماع را به طور محسوس در مى یابند و این باعث مى شود که به محرومان کمک کنند.

مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه روزه و روزه داران درجاتی دارند، افزود: روزه ای که دل، قلب و ذهن انسان را متوجه خداوند کند در پیشگاه حق پذیرفته تر است، گرچه هریک از مراتب روزه در درگاه خداوند اجر ویژه دارد.

وی عنوان کرد: مهم ترین فضیلت روزه داری خویشتن داری است که امیدواریم با روزه گرفتن در فصل گرما صبر و شکیبایی را تمرین کنیم.

وی عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای احیا ارزشهای دینی است و در این ماه می توان به درستی بخشی از ارزشهای دینی را احیاء کرد.

آفتابی گفت: ماه رمضان ماهی است که جامعه بشریت در آن با مسیری تازه و نو آشنایی پیدا کرد و مسیر حرکت بشر و صلاح و آخرت بشر در این ماه فراهم شد.

مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه، افزود: این ماه علاوه براین که ماه نزول قرآن و ماه هدایت بشر است، ماه استغفار و آرامش روحی و معنوی بشر محسوب می شود و در این ماه است که زنگار از دل برداشته می شود و قلب انسان سرشار نورانیت می شود و دیگر جایی برای حضور شیطان باقی نمی گذارد .

وی افزود: همه باید سعی کنند از فرصت ارزشمند ماه مبارک رمضان بهره لازم ببرند و با خواندن قرآن و عمل به دستورات ان زمینه رشد ارزش های دینی را فراهم کنند.

انتهای پیام/