به گزارش هنرآنلاین، علی‌‌آقا فرهادی امروز در جشنواره محیط زیست و ادبیات کودک که در شهر اقبالیه برگزار شد، بیان کرد: با توجه به نقش انکارناپذیر مردم در حفاظت و حراست از محیط زیست ضروری است آموزش‌های لازم در سطوح مختلف به آنان ارائه شود.

فرهادی افزود: به همین منظور اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین جشنواره‌ها و همایش‌های مختلفی را در طول سال برگزار می‌کند که جشنواره محیط زیست و ادبیات کودک در همین راستا در بوستان ولایت شهر اقبالیه برگزار شد.

وی تصریح کرد: استفاده کمتر از ظروف و کیسه‌های پلاستیکی می‌تواند نقش مؤثری در پاکیزگی محیط زیست داشته باشد، چراکه رهاسازی بی‌برنامه این مواد در طبیعت به دلیل تجزیه نشدن سریع، اثرات مخربی بر محیط زیست خواهد داشت.

فرهادی از شهروندان خواست تا زباله‌های خشک و تر را در مبدأ جداسازی کنند و از ریختن و رها کردن زباله در سطح شهر و طبیعت خودداری کنند.

اجرای تئاتر و نمایش با مضامین زیست‌محیطی، برگزاری مسابقه برای کودکان، اجرای شعر و موسیقی با حضور هنرمندان از جمله برنامه‌های شاد و مفرح این جشنواره بود که در بوستان ولایت شهر اقبالیه به نمایش درآمد.

این جشنواره که با استقبال پرشور شهروندان شهر اقبالیه مواجه شد، با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، شورا و شهرداری اقبالیه اجرا شد.

انتهای پیام/