سمانه سعیدی طراح لباس جوان و با پشتکار در خصوص وجود حروف لاتین بر البسه جوانان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: رفتن به سراغ حروف لاتین که این روزها بازار ما را قبضه کرده به خاطر این است که جلب توجه می‌کند و طراحان به حرفه‌ای ترین و زیباترین شکل ممکن فقط و فقط برای جذب مخاطب این حروف را روی لباس‌ها کار می‌کنند.

وی ادامه داد: من در اصفهان زندگی می‌کنم و با وجود اینکه شهر من یکی از پایگاه‌های هنر ایران به حساب می‌آید اما خوب خاطرم هست در دانشگاهی که تحصیل می‌کردم دانشجویان زیادی بودند که برای راحتی کارشان از این حروف استفاده می‌کردند و درس چاپ روی لباس را پاس می‌کردند. زیرا خلاقیت فکر و اندیشه می‌خواهد و کار را برای راحت طلبان سخت می‌کند.

وی افزود: اگر ما بتوانیم از نقش‌های زیبای ایرانی روی لباس‌هایمان استفاده کنیم جایگزین خوبی برای این حروف پیدا کرده‌ایم. مثلاً نقش‌های "سفالینه‌های سیلک"، "تخت جمشید" و یا همین سی و سه پل خودمان همه و همه طرح‌های زیبایی هستند که روح هر هنر دوستی را زنده می‌کند و بسیار زیباتر از حروف لاتین است. اما متأسفانه تا به حال کسی از این‌ها استفاده نکرده و به نوعی می‌شود گفت که هنوز به خوبی کشف نشده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: طرحی که در ذهن من است، یعنی استفاده از نقوش ایران باستان، با کمی فرهنگ سازی در ذهن جوانان جا باز می‌کند و بعد از مدتی به همین اندازه که حالا حروف لاتین مورد توجه است مورد توجه قرار می‌گیرد. به نظر من شخصی که دارد از لباسی با این ویژگی استفاده می‌کند باید بداند که این لباس چه پشتوانه محکم تاریخی و فرهنگی دارد.

انتهای پیام/31