آرش بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: عکاسی از مجموعه دست را از سال 2011 آغاز کردم و با عکاسی این پروژه قصد داشتم که خدشه ای در ذهنیت های تثبت شده تاریخی بوجود بیاورم. زمان می گذرد اما برخی از تصاویر همچنان ثابت می مانند و هیچ تغییری در آنها بوجود نمی آید.

وی افزود: من در این مجموعه با استفاده از برخی تصاویر تاریخی و هنری و با استفاده از دست اثر جدیدی خلق کرده ام. البته در خود اثر هیچ تغییری بوجود نیاورده ام. حتی نام اصلی اثر را هم داخل پرانتز ذکر کرده ام.

به گفته بهرامی؛ اثرهنری حمل کننده ذهنیتی تاریخی در تصور ما است و جذابیت این آثار و صاحب اثر چنان والا و دست نایافتنی است که تصور تغییر جایگاه آن حتی در ناخودآگاه ما نیز غیرممکن به نظر می رسد.

بهرامی ادامه داد: در این نمایشگاه از دست برای تغییر زمینه آثار جهت مخدوش کردن ماهیت اصلی آن بهره برده ام تا مضمونی امروزی و متفاوت بیان کنم. در واقع دست های من در پس زمینه این آثار در حال انجام کارهایی بوده اند که در حافظه تاریخی نه بوده اند در خودآگاه قابل رویت می شوند. درواقع در این مجموعه با دستبرد به تاریخ سعی درتبدیل این آثاربه دستاوردی جدید هستم.

وی درباره تعداد آثاری که در این نمایشگاه به نمایش خواهد گذاشت گفت: با توجه به تغییر ذهنیتم برای چیدمان نمایشگاه هنوز تعداد آثار را نمی دانم؛ اما به احتمال 13 اثر از این مجموعه را به نمایش خواهم گذاشت.

عکس های این مجموعه در ابعاد 70 در 100 و 150 در 70 هستند و هرعکس سه ادیشن دارد.

این نمایشگاه نمایشگاه انفرادی آرش بهرامی است. او پیش از این در نمایشگاهی گروهی در ایتالیا نیز عکس هایش را به نمایش گذاشته است.

آرش بهرامی متولد 1356 و دانش آموخته رشته عمران است. او عکاسی را به صورت خودآموخته از کودکی فرا گرفته است.

نمایشگاه دست از 21 تیرماه تا یکم مردادماه در گالری اعتماد برپاست.

گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

انتهای پیام/

320/32