سینا چوپانی، هنرمند و نمایشگاه‌گردان نمایشگاه "ضد قهرمان" در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین، درباره این نمایشگاه گروهی گفت: در این نمایشگاه 35 تا 40 اثر طراحی به نمایش گذاشته شده است که کار نسیم تقی پور، میلاد نعمتی، شاهرخ شاهین فر، محمودرضا زندپور و سینا چوپانی است. همچنین یک مجموعه چیدمان 3 بخشی نیز در این نمایشگاه وجود دارد که روی زمین و دیوارهای گالری چیده شده است و اثری از یوشا بشیری است.

این هنرمند درباره تکنیک آثار طراحی این نمایشگاه توضیح داد: نسیم تقی پور با تکنیک آب مرکب، میلاد نعمتی با استنسیل، شاهرخ شاهین فربا چاپ دستی، محمودرضا زندپور طراحی و کلاژ و من نیز با تکنیک سیلک اسکرین در این نمایشگاه کار کرده‎ایم. آثار طراحی ابعاد مختلفی دارند؛ کوچکترین آنها 20 در 30 و بزرگترین آنها 100 در 70 سانتی متر است.

وی همچنین درباره عنوان ضد قهرمان و آثاری که برای این نمایشگاه جمع‎آوری کرده است نیز اظهار کرد: نکته مهم برای من درمورد این نمایشگاه این است که همه شرکت‎کنندگان در این نمایشگاه بین سال‌های 60 تا 69 به دنیا آمده‌آند و اتفاقات نسلی همیشه برای من جذاب بوده‎اند و در نمایشگاه قبلی نیز بر همین اساس آثاری را انتخاب کردم.

نمایشگاه گردان نمایشگاه "ضد قهرمان" ادامه داد: آدم‎های متولد این دهه به خاطر گذر از وقایع تاریخی مانند انقلاب و جنگ رویکرد متفاوتی به هنر دارند و یک سری از نشانه‌های زیبایی شاسی در کار آنان از بین رفته است. هنر قبل از انقلاب درجه بندی دیگری داشت و مکاتبی زیر مجموعه آن قرار می‎گرفتند درحالیکه پس از انقلاب گویی همه چیز درهنر از صفر شروع شد و از پایه تغییر کرد.

چوپانی با بیان اینکه در همه آثار این نمایشگاه ه شکلی از عکس استفاده شده است گفت: بعضی مثل خود من به صورت مستقیم از عکس استفاده کرده‎اند و بعضی مثلا از برچسب‌های زمان کودکی بهره‌برده‌اند. به جز این در کار همه بچه‎ها نوعی قهرمان وجود دارد و هنرمندان هنگام استفاده از عکس و نقاشی از روی عکس به یک قهرمان ذهنی رسیده‎اند؛ قهرمانی که هیچ ارجاعی از فضای واقعی ندارد و در واقع به شکلی ما ضد او رفتار کرده و کم کم علیه او طغیان می‎کنیم. در واقعا "ضد قهرمان"، قهرمانی است که به معنای او تجاوز شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه "ضد قهرمان" می‌توانند تا 21 تیرماه به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره 6 مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 65/32