مسعود زنده‌روح کرمانی؛ دبیر بخش تجسمی جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم(ص) در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی درباره این جشنواره ملی گفت: ایده این جشنواره از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد مطرح شد، همان طور که شاهد بوده‌ایم در سال‎های گذشته هجمه‌های بسیاری درباره پیامبر(ص) در کشورهای غربی وجود داشته است، به همین دلیل تصمیم گرفته شد که جشنواره مستقلی برگزار کنیم تا پایگاهی برای جمع‌آوری آثار مرتبط با پیامبر در سطح کشور باشد.

وی ادامه داد: اکنون 2 ماه است که بخش تجسمی این جشنواره به صورت جدی کار خود را آغاز کرده است، بخش تجسمی جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم(ص) در پنج رشته عکس، پوستر، تصویرسازی، نقاشی و خوشنویسی و 9 گرایش برگزار می‎شود و در حال حاضر همه آثار آن دریافت شده و مورد داوری و انتخاب نیز قرار گرفته است.

دبیر بخش تجسمی جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم(ص) با بیان اینکه قرار است آثار برگزیده به مدت یک سال در فضای مجازی به نمایش گذاشته شود افزود: البته می‎توانم اکنون این خبر را اعلام کنم اواسط ماه مبارک رمضان آثار برگزیده این جشنواره به صورت نمایشگاهی نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

زنده‌روح همچنین درباره این موضوع که جشنواره فجر نیز بخشی با عنوان پیامبر(ص) داشت توضیح داد: در جشنواره فجر این موضوع ویژه بخش جنبی بود و ما آثار را به هنرمندان سفارش داده بودیم، اما در این جشنواره ما قصد داریم تا آثار هنرمندان جوان سراسر کشور با موضوع پیامبر (ص) را جمع‌آوری کرده و به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه این جشنواره پایگاهی برای هنر دینی است درباره ویژگی‌های جشنواره مجازی گفت: جشنواره‌های غیر مجازی در زمان و فضای محدودی فعال هستند و عموم مردم نیز امکان بازدید آثار آنها را ندارند. به علاوه آثار این جشنواره‌ها جایی ثبت نمی‌شوند و‌ در حالی که جشنواره مجازی این نقیصه‎ها را ندارد. البته این نوع جشنواره باید قوانین خاصی را در زمینه سندیت آثار و حقوق معنوی هنرمندان داشته باشد.

انتهای پیام/ 65/32