به گزارش خبرگزاری هنر ایران، از میان آثار ارسالی امور جشنواره‌های بین‌المللی مرکز امور بین‌الملل به جشنواره مجازی «Culture Unplugged»، برنامه‌های مستند «ارتفاع امید» و «زنده‌رود» به بخش نهایی این جشنواره راه یافتند.

مستند «ارتفاع امید» به کارگردانی کیوان مجیدی از تولیدات صدا و سیمای مرکز کردستان است و داستان آن درباره زندگی یک پیرمرد و دخترش در منطقه اورمان است که به یاد همسرش و با کمک دخترش، کوهی بلند را به باغ انگور تبدیل می‌کنند.

روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل صداوسیما به ایسنا اعلام کرد، این مستند پیش از این نیز در جشنواره کوهستانی کاتماندو در نپال، اکوتاپ در اسلواکی و جشنواره کوهستانی چین حضور داشته و توانست جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره محیط زیست روسیه را سال گذشته از آن خود کند.

مستند «زنده رود» به کارگردانی جمال اسکویی از تولیدات صدا و سیمای مرکز چهار محال و بختیاری است که به بررسی مسیر رودخانه «زاینده رود» از سرچشمه‌های آن واقع در زرد کوه بختیاری تا به شهر اصفهان و تاثیرگذاری آن بر منطقه پیرامونش می‌پردازد.

این جشنواره متفاوت که دارای دفاتری در «هند، اندونزی، آمریکا و نیوزیلند» است، پذیرای آثاری با موضوعات «فرهنگی، زندگی، جوامع و نوآوری‌های انسانی» است که آثار راه‌یافته را برای دیدار عموم بر روی سایت جشنواره قرار می‌دهد.

پایان پیام/