به گزارش هنرآنلاین، نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعضای هیأت امنای بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) عصر روز گذشته یکشنبه 16 تیر در وزارت ارشاد برگزار شد.

سیدمحمد حسینی در این نشست با اشاره به رشد کمی و کیفی بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا (ع)، از برگزاری جشن‌های مرتبط با دهه کرامت و جشنواره امام رضا(ع) در 75 کشور و 200 نقطه خبر داد.

رییس شورای فرهنگی عمومی کشور ادامه داد: خادمان بین‌المللی و داخلی فرهنگ رضوی شناسایی شده و در آیین اختتامیه از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

عضو کابینه دولت دهم با بیان اینکه طبق سنوات گذشته آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور شخصیت‌های تراز اول کشوری برگزار می‌شود، گفت: مصوب شد نامه‌ای خطاب به دکتر روحانی، رییس‌جمهوری منتخب مبنی بر دعوت ایشان برای حضور در اختتامیه جشنواره یازدهم ارسال شود.

در سال‌های اخیر یکم تا یازدهم ذی‌القعده که به ترتیب مصادف است با ولادت حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان امام علی‌بن موسی الرضا(ع)، به "دهه کرامت" شهرت یافته است. در این دهه پربرکت، جشنواره فرهنگی، هنری و ولایی کشور با عنوان "جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)" برگزار می‌شود.

اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) سال گذشته در شب میلاد امام رضا (ع)‌ با حضور آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری و محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اختتامیه دوره نهم نیز با حضور محمود احمدی‌نژاد همراه بود.

انتهای پیام/31