به گزارش خبرگزاری هنر ایران، در این روز، حدود 20 تن از صداپیشگان برای تست صدا، در دفتر تولید فیلم سینمایی شهر موشها حضور پیدا کردند. دو دوربین به طور هم زمان از صداپیشگان و عروسک‌ها فیلم‌برداری و عکس‌برداری می‌کردند. صداپیشه پشت میزی جلوی یک میکروفن نشسته بود و آن سوی میز درست رو‌به‌رویش میز دیگری قرار داشت که زیر آن عروسک‌گردان سعی می‌کرد عروسک موشی را با بداهه‌پردازی‌های گوینده، بازی دهد. آمدند و رفتند و چه بسیار شیرین زبانی‌ها که نکردند. انتخاب واقعا کار آسانی نخواهد بود چرا که رقابت این استعدادها بسیار تنگاتنگ به نظر می‌رسد.

‎اما نتیجه‌ی آزمون چه زمانی اعلام خواهد شد؟ به این سوال، بهرنگ توفیقی، دستیار اول مرضیه برومند کارگردان فیلم شهر موشها چنین پاسخ داد:«قرار است تا پایان هفته‌ی آینده، نتیجه، مشخص شود و علاوه بر عقد قرارداد با صداپیشگان قدیمی که در قسمت اول فیلم شهر موشها حضور داشتند، با صداپیشگان جدید هم قرار داد ببندیم.» آیا تست صدا در یک مرحله به پایان خواهد رسید یا مراحل دیگری هم خواهد داشت؟ توفیقی در این‌باره گفت:«اگر احساس نیاز کنیم، باز هم تست خواهیم گرفت.» و ادامه داد:«فیلم‌های تست امروز را نگاه می کنیم و با توجه به صداهای شناخته شده، که می‌دانیم بر روی کدام کاراکترها، صحبت خواهند کرد، انتخاب‌ها صورت می‌گیرد.»

‎در میان بیست نفری که برای آزمون صدا آمده بودند تعداد زنان ومردان تقریبا برابر بود. آیا ممکن است به جای کاراکترهای موش‌های مرد، زن‌ها صحبت کنند و یا برعکس؟ توفیقی در این‌باره گفت:«این قضیه بیشتر در مورد بچه موش‌ها اتفاق می‌افتد» و اضافه کرد: «به طور کلی، همه چیز به تعداد کاراکترها بستگی دارد.» و اینکه آیا ممکن است براساس صدای یکی از صداپیشگان، کاراکتری خلق شود؟ بهرنگ توفیقی در این مورد عنوان کرد:«دراین مرحله، خیر. ممکن است بعدا صداپیشه‌ها به شخصیت‌ها، چیزهایی اضافه کنند. اما تعداد شخصیت‌ها همان‌هایی است که در فیلم‌نامه نوشته شده است.» ‎

به گزارش روابط عمومی «شهر موش‌ها 2» در آزمون صدا علاوه بر اینکه صداپیشگان با صداهای تغییریافته جای موش‌ها حرف زدند، با صدای عادی هم صحبت کردند و صدایشان ضبط شد. توفیقی درباره‌ی این موضوع گفت:«قرار است صدای اصلی این دوستان بعد از فیلترگذاری و افزودن افکت‌های صوتی هم شنیده شود، تا بتوانیم از میان آنها انتخاب کنیم.» ‎

اما روال کار به چه صورت خواهد بود؟ صداپیشگانی که آزمون را با موفقیت پشت سر می‌گذارند، وارد چه روندی خواهند شد؟ آیا در این روند، بداهه‌پردازی با عروسک‌ها صورت خواهد گرفت؟ توفیقی در مورد این موضوع گفت:«پیش از آن که فیلم‌برداری آغاز شود، صداپیشگان با عروسک‌ها تمرین می‌کنند بعد وارد مرحله‌ی ضبط صدا می شویم و بداهه‌پردازی‌ها در همان هنگام ضبط، اتفاق می‌افتد.»

‎و بالاخره اینکه صداها را چه کسی انتخاب خواهد کرد؟ توفیقی به این سوال چنین پاسخ داد:«صداها را در نهایت خانم برومند انتخاب می‌کنند و روال آن به این شکل است که هم از طرف گروه کارگردانی و هم از سوی گروه عروسکی پیشنهادها به ایشان داده می‌شود و در نهایت خانم برومند است که انتخاب می کند.»