ماندانا عظیمی طراح جوان لباس درباره وجود حروف لاتین بر البسه جوانان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: گوهره وجودی هر کسی برایش تعیین می‌کند که چه بگوید، چه بخورد، کجا زندگی کند، با که بگردد و در نهایت اینکه چه بپوشد. این گوهر وجود ما است که برای ما تصمیم می‌گیرد. بنابراین ظاهر هر کسی نشان می‌دهد که چه در گرد وجود خود داریم و لباس مهم‌ترین ویژگی ظاهری آدم‌ها است.

وی ادامه داد: من ایرانی، باید گفتار و کلام ام، منش ام و آداب و رسوم زندگی کردن ام را طوری حفظ کنم که کسر شأنی برای کشورم نباشم تا مباد خاک من از بودنم احساس ننگ کند. ننگ کمی نیست که در کشور هنر و ادبیات زندگی کنی و پس مانده فرهنگ غربی‌ها را به تن کنی. ایرانی جماعت مد زیردستی نمی‌خواهد. قیاس اشعار فارسی با خطی زیبا با حروف لاتین که هردو روی البسه نوشته می‌شوند قیاس عادلانه‌ای نیست. ما حق نداریم زبان فاخرمان را با حروف تازه وارد لاتین مقایسه کنیم.

وی افزود: باید از آن پسر ایرانی که استفاده از اشعار فارسی بر روی تی‌شرت‌ها را در دنیا باب کرد قدردانی ویژه‌ای کنیم. فرزند ایران برای کشورش کاری کرد که نه سازمان ملل از عهده‌اش برمی‌آمد و نه هیچ مقام و مسئولی. اما در مقابل او کسانی هم هستند که در ایران خودمان راه می‌روند و پرچم بی اساس غرب را علم می‌کنند.

این طراح لباس در پایان تصریح کرد: اگر قرار باشد از این پس این ایران ستیزی‌ها را نبینیم باید فرهنگ‌سازی را در جامعه شروع کنیم و این در صورتی حاصل می‌شود که از خود شروع کنیم.

انتهای پیام/31