داریوش مؤدبیان با اظهار نظری پیرامون دلایل روند ضعیف تولید تله تئاتر در تلویزیون به خبرنگار تئاتر هنر آنلاین گفت: زمانی تلویزیون ما جایگاه ویژه‌ای برای ارتقای سطح تئاتر کشور داشت و حتی در دوره مدیریت آقای ضرغامی هم از من خواستند پژوهشی درباره ساختارهای نمایشی تله تئاتر انجام دهم که اتفاقاً جایزه‌ای نیز به آن تعلق گرفت.

وی ادامه داد: اما توقف رشد تولیدات تئاتر تلویزیونی به ویژه در شبکه چهار سیما حاکی از کم توجهی مسئولان و مدیران در این حوزه است؛ مدیرانی که باید از هر فرصتی تستفاده کنند تا مخاطبان از دست رفته تلویزیون را دوباره جذب کنند.

مؤدبیان با اشاره به اینکه تئاتر تلویزیونی طیف وسیعی از مخاطبان را راغب تماشای تله تئاتر می‌کند گفت: اساتید بسیاری تئاتر کشور را به رخ همگان کشیدند، زمانی راجع به سوابق کاری علی نصیریان در حوزه تله تئاتر تحقیق می‌کردم و آنجا بود که به این دیدگاه رسیدم.

وی افزود: باور کنید بازپخش کارهای قدیمی هم برای مخاطبان امروز جذاب است چرا که هنرمندترین بازیگران حرفه‌ای در تله تئاتر حضور بهم می‌رسانند و اساساً تئاتر تلویزیونی حیثیت تولیدات رسانه ملی است.

این کارگردان و مدرس تئاتر با اشاره به افزایش امکانات فعلی گفت: امروز ضرباهنگ مونتاژ دکور و امکانات تولید تله تئاتر پیشرفت کرده و خود من کوشش کردم متن‌هایی را به تصویب رسانده و در قالب تله تئاتر تولید کنم اما متأسفانه ارتباطات لازم میان هنرمندان و مدیران تولید در صدا و سیما قطع شده و همین امر موجب تنزل تئاتر تلویزیونی شده است.

انتهای پیام52/53