سمیرا حامدی طراح لباس پیشکسوت کشورمان در گفت و گو با خبرنگار سرویس مد و لباس خبرگزاری هنر ایران درباره علت گرایش جوانان به پدیده مد در جامعه گفت:این روزها پدیده مد بیشتر از سال های قبل در میان افراد جامعه دیده می شود و به نظر من اصلا این موضوع خوشایندی نیست و ما طراحان به وضوح احساس خطر در شغل خودمان میکنیم.

وی در ادامه اضافه کرد:طراحان لباس پیشکسوت کشورمان باید به سختی کار کنند و به دنبال کار های جدید،کلاسیک،ساده و بومی یا حتی بعضی اوقات تلفیق بین لباس های کلاسیک و مدرن باشند تا بتوانند به قولی دل تمامی قشر از جامعه را به دست بیاورند و یک اتفاق نویی را در عرصه پوشاک پدیدار کنند.

این طراح پیشکسوت همچنین مطرح کرد:باید بگویم که نه مد روز بد است و نه خوب اما بد و خوب آن نیز به این مسئله ربط دارد که آیا این مد در کشور خودمان شکل گرفته است؟

حامدی افزود:اگر مد روز را خود طراحان کشورمان وارد جامعه کنند و از زیر دستان خیاط های زحمت کش کشور خودمان بگذزد و سوزن بخورد مطمئنا طرفداران مد در جامعه اسلامی بیشتر خواهد شد.

او در پایان عنوان کرد: متاسفانه جوانان ما که با بی دقتی پیرو مد کشورهای بیگانه هستند ضربه ای به عرصه پوشاک و فرهنگ غنی کشورمان خواهند زد و امیدوار هستم فقط و فقط طراحان ایرانی معتقد با طرح های جذاب و خلق آثار های بی نظیرشان بتوانند آنها را با لباس های اصیل ایرانی آشتی بدهند و معرف خوبی در این راه باشند.

انتهای پیام/62