محمود فرهنگ مدیر کانون تپاتر دینی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: حدود 80 نمایش در فضای نمایشگاه قرآن اجرا می‌شوند که اجرای این آثار از 15 تیر آغاز شده است.

فرهنگ ادامه داد: در نمایشگاه اثری از زندگی صحابه پیامبر (ص) "حجربن عدی" اجرا می‌شود که این اجرا به دلیل بی احترامی و هتک حرمت به حرم مطهر ایشان است. دو نمایش با توجه به مضامین سوره کهف، آثاری راجع به پیامبران قرآن، نمایش‌هایی با مفاهیم قرآنی همانند موضوع شیطان از جمله آثار تولید شده در این حوزه هستند.

مدیر کانون تئاتر دینی عنوان کرد: قصه گویی از دیگر بخش‌های ما در این دوره از اجراها است که قصه زندگی حضرت ابراهیم و نوح(ع) برای علاقه مندان اجرا می‌شود. نمایش "غار ثور" توسط هنر‌مندان استان همدان و نمایش "معرکه در معرکه" توسط گروه استان قزوین در نمایشگاه قرآن به اجرا در می‌آید.

فرهنگ بیان کرد: 2 نقالی و علی نامه خوانی از دیگر برنامه‌های ما است همچنین نمایشی با موضوع ولایت پذیری و سبک زندگی پیامبر اسلام از دیگر نمایش‌هایی است که اجرا خواهند شد در کنار این برنامه‎ها گالری عکسی از نمایش‌های دینی که صحنه‌ای و خیابانی اجرا شده و همچنین اجراهای جشنواره صاحبدلان به نمایش گذاشته شده است این نمایشگاه دستاوردهای تئاتری با مضامین قرآنی در 34 سال گذشته است.

انتهای پیام/54/53