حمید مولوی دبیر بخش فیلم و فیلمنامه نخستین جشنواره فیلم و عکس مد و لباس در پاسخ به این سؤال که چقدر در حوزه مد و لباس جای کار برای ساخت فیلم و فیلمنامه وجود دارد به خبرنگار هنر آنلاین گفت: تا زمانی که برای من تشریح نشده بود که این حوزه چه پیچیدگی‌هایی دارد من هم فکر می‌کردم که در این زمینه جای کاری وجود ندارد. اما حالا می‌دانم که مد و لباس از 2 بخش تشکیل شده است و شامل تمام مواردی می‌شود که با این عنوان در جامعه مطرح هستند.

وی ادامه داد: مثلاً دکوراسیون داخلی منزل هم می‌تواند جزئی از این مقوله باشد. بنابراین حوزه بسیار گسترده تر می‌شود. زمانی که من فکر می‌کردم که قرار است صرفاً آثاری در زمینه لباس دریافت بکنیم طبیعتاً کار محدودتر می‌شد. ولی حالا که حوزه فراتر از لباس است داستان فرق می‌کند و علاوه بر این ما تا به حال در این حوزه کار نکرده‌ایم.

وی افزود: خود جریان مد و لباس یعنی جشنواره و جایی که دارند در مورد آن کار می‌کنند مکان تازه تاسیسی است و مولود همین 2 یا 3 سال اخیر است. بنابراین این جشنواره هم با توجه به اولین بودنش مقدمه کار محسوب می‌شود و در حقیقت می‌رسیم به یک آزمون و خطایی برای بچه‌هایی که مخاطب ما بوده‌اند. ما می‌توانیم از این راه دریافت کنیم که چقدر دریافت داشته‌اند از این جشنواره و چراغی شود فرا روی جشنواره‌های بعدی.

مولوی ادامه داد: تا جایی که آمارها به ما نشان می‌دهد استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شده است. در بخش عکس این استقبال چشم‌گیر تر است و در بخش فیلم‌نامه هم قابل قبول است. اما فکر می‌کنم اگر این جشنواره دقیقاً مشخص کند که طالب چه آثاری هست برای سال‌های آینده بیشتر از آن استقبال می‌کنند و با قرار گرفتن در مسیر فیلم‌های بهتری می‌فرستند.

دبیر بخش فیلم و عکس جشنواره گفت: بخش دیگری با سرفصل فیلم خانگی به این جشنواره اضافه شد که من فکر می‌کردم استقبال خوبی از آن شود و بسیار پربارتر باشد اما عملاً هیچ اتفاقی نیفتاد و باید به دنبال دلیل آن باشیم. زیرا در حوزه مد و لباس بسیار خوب می‌شود فیلم خانگی تهیه کرد. کسانی که در حال حاضر در بخش فیلم و فیلمنامه شرکت کرده‌اند کسانی هستند که در این حوزه دستی بر آتش دارند. یا فیلمساز یا دانشجوی این رشته هستند. اگر فیلمسازی مقداری عمومیت پیدا کند ما باید آثار میدانی بیشتری دریافت کنیم. البته باید این را هم در نظر داشت که ما در اولین دوره این کار هستیم و باید به همین اندازه انتظار داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما می‌توانیم با دید عادی و روزمره با موضوع مد و لباس برخورد کنیم و شاهد فیلم‌های خوبی در بخش خانگی باشیم. زیرا در بین این فیلم‌ها کارهای ارزشمندتری پیدا می‌شود.

انتهای پیام/31