مهرداد کشانی کارگردان تئاتر اصفهان در باره این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایش" قصه ها ، غصه شدن..." نوشته مسعود جعفری جوزانی، است که در سال 1348 نوشته شده است.

وی درباره علت انتخاب این متن بیان کرد: دیالوگ های این متن حالت آهنگین و شعر گونه دارد و حاوی نکات قابل تعمق و ظریفی است که در این عصر و زمانه نیاز پرداختن به آن ها بسیار احساس می شود. ما اکنون در شرایطی زندگی می کنیم که کمتر به توانمندی ها و استعدادهای بالقوه ی خود توجه می کنیم و به جایی رسیدیم که فضیلت های هنری و فرهنگی را که با سعی و اهتمام فراوان به دست آورده ایم ناچیز و حقیر می دانیم و به جای آن به مسائل پر زرق و برق دیگر جوامع که در بسیاری موارد خالی از محتواست گرایش پیدا کرده ایم و آن چنان از آن ها بُتی برای خود ساخته ایم که برایمان قابل پرستش و ستودن شده است.

وی افزود: هیچ گاه نباید فراموش کنیم ما در هر شرایط نا مساعد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی که قرار بگیریم باز هم کشوری توانمند با پیشینه ادبی و فرهنگی و تاریخی و هنری والا و ارزشمند هستیم و جهان وام دار ماست. و این افتخار را داریم که همیشه در زمره تمدن های موثر و بزرگ دنیا بوده ایم. از آن جایی که مدتی بود این مساله دغدغه مهمی برای من شده بود این اثر را انتخاب کردم تا با اجرای آن بتوانم دینم را به هم وطنان عزیزم ادا کنم و به مخاطبانم خصوصا جوانان بگویم که مرغ همسایه را غاز تصور نکنند و هیچ گاه شایستگی های خود را به دست فراموشی نسپارند .

کارگردان نمایش"قصه ها، غصه شدن" تصریح کرد: نمایش، فضایی کاملا کارگاهی و تجربی دارد و به شیوه برشت اجرا می شود. نمایشنامه در حال و هوای شهر قصه است اما با سبک جدیدتر و به روزتری اجرا می شود. با توجه به فضای نمایشنامه احساس کردم آن شیوه ای که در گذشته نوشته شده است، ممکن است امروز جواب ندهد. وابسته به نور و موسیقی است. زرق و برق شهر را اگر به صورت رئالیستی اجرا می کردیم احتیاج به دکور حجیمی داشت، با استفاده از نور رنگی و موضعی قدرت تخیل بیننده را درگیر کردیم تا فضا ایجاد شود. موسیقی نیز ترکیبی از موسیقی سنتی و راک است.

نمایش " قصه ها ، غصه شدن" تا بیست و یکم ( به جز 13،12،11،9 و 14 تیرماه) ساعت 19:45 در سالن سوره اصفهان ( خیابان آمادگاه ) به روی صحنه می رود.

رادمهر کشانی، ابراهیم کمالی، ایمان نقیه، جواد مدنی، فرید رادفر، مرجان مسیبی، محدثه فرمان آرا ، شهرام علیپور، مهدی صمدی، محمد مختاری بازیگران این مجموعه هستند. همچنین مدیر صحنه ( فاطمه محمودی)، دستیاران صحنه (محمد مختاری، رضا محمدیان، سعید دخیل علیان، ساغر زرگر)، منشی صحنه (جویا پورمشکور)، طراح لباس (رادمهر کشانی ، فاطمه محمودی)، آهنگساز ( بهاره مهدوی)، نوازنده سه تار ( بهاره مهدوی)، نوازنده تنبک (جواد مدنی)، نور و موسیقی ( بهاره مهدوی)، طراح پوستر و بروشور( فاطمه محمودی،رادمهر کشانی)، عکاس (خسرو خالقی) دیگر عوامل این مجموعه هستند.

انتهای پیام/