گروه مد و لباس هنرآنلاین؛ طراحی مد (به انگلیسی:Fashion Design)، هنر استفاده از طراحی، زیبایی شناسی(حسّیک) و یا زیبایی طبیعی برای خلق پوشاک و زیورآلات است، طراحی مد متاثر از عرض های جغرافیایی، فرهنگ ها و جوامع مختلف بوده و به اندازه ی همین تفاوت ها دارای تنوع بالایی است. طراحان مد به طرق متفاوتی در بخش های طراحی پوشاک و زیورآلات کار می کنند، بعضی به تنهایی و بعضی به عنوان بخشی از یک گروه به این حرفه مشغول هستند. آنها با تلاش برای طراحی لباس های زیبا و باب طبع جامعه سعی در ارضاء تمایل مصرف کنندگان دارند. به دلیل اینکه طراحی و ارائه ی لباس های جدیدی که مورد پسند عموم قرار بگیرند فرآیندی زمان بر است، متخصصین این حرفه در عین حال باید بتوانند به طور دقیق زمان تغییر سلیقه ی مصرف کننده را پیش بینی کنند. مد و رسانه ی آن که پوشاک است نمادی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی جوامع هستند.

طراحان مد تلاش می کنند تا لباسی که طراحی می کنند که تابعی از زیبایی و دل انگیزی باشد، آنها باید در نظر داشته باشند که هر نوع لباسی چه مخاطبی دارد و همچنین در چه موقعیتی پوشیده می شود. آنها برای انجام این مهم محدوده ای وسیع از مواد و ترکیبات آن و همچنین طیف گسترده ای از رنگها، الگوها و سبک ها را در اختیار دارند. با وجود اینکه لباس های روز و معمولی بیشترین میزان لباس های مصرفی را تشکیل می دهند و در محدوده ی سبک های قراردادی متداول و مرسوم قرار دارند، لباس های رسمی و لباس های شب که برای مراسم خاص و مهمانی ها استفاده می شوند نیز مطلوب هستند و مخاطبان خاص خود را دارند.

برخی از لباس ها به طور خاص برای یک شخص ساخته می شوند، دوخت سفارشی(به فرانسوی: Haute couture)‏ یا خیاطی قراردادی از جمله روش هایی هستند که برای این منظور به کار می روند. با این وجود امروزه پوشاک بیشتر برای بازار انبوه، به خصوص لباس های روز و معمولی طراحی می شوند.

انتهای پیام/31