به گزارش هنرآنلاین، از میان 397 عنوان اثر که توسط هیأت داوران بخش "گرافیک و تصویرگری" بررسی شد، تعدادی کتاب در رده کودک و خردسال و رده نوجوان به عنوان نامزد دریافت جایزه برگزیده شد.

هیأت داوران در رده کودک و خردسال این بخش‌ مجموعه "قصه‌های شیرین ایرانی" و کتاب "ننه پنبه" از انتشارات سوره مهر و کتاب‌های "قیچی که دنبال کار می‌گشت"، "او"، "نقره ماهی"، "حلزون من گم شده" از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجموعه "قصه‌ای نو از افسانه" از انتشارات پیدایش، مجموعه "داستان‌های شاهنامه" از انتشارات خانه ادبیات، مجموعه 4 جلدی "مهرک و سبزک دوست داشتنی" از انتشارات چکه و کتاب "خنده‌های تربچه‌ای" از انتشارات علمی و فرهنگی را به عنوان نامزد معرفی کرد.

بر همین اساس در رده نوجوان نیز هیأت داوران مجموعه‌های "پرسش‌های نخستین، پاسخ‌های بی‌پایان" و "فرهنگ و تمدن ایرانی" از انتشارات افق،‌ کتاب‌های "هفت پیکر" از انتشارات پیدایش، "سوت سکوت" از انتشارات قطره، "نیم من بوق" از انتشارات نیستان، "کشک‌های خفن و عجب دوست نازنینی!" از انتشارات کتاب چرخ‌فلک را به عنوان نامزد معرفی کرد.

در عین حال، هیات داوران در بخش "زندگی‌نامه" 30 عنوان اثر در رده‌های کودک و خردسال و نوجوان و در بخش "دینی" در رده کودک 18 اثر و در رده نوجوان 3 اثر را بازبینی کرد و هیچ کتابی را به عنوان نامزد دریافت جایزه این دو بخش معرفی نکرده است.

جوایز جشنواره کتاب کودک و نوجوان در رشته‌های شعر، داستان تألیف کودک و خردسال، داستان تألیف نوجوان، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، دینی، زندگی‌نامه، کتاب‌های خودمان، بازنویسی و گرافیک و تصویرگری به کتاب‌هایی اهدا می‌شود که در سال‌های 1391منتشر شده است.

این جشنواره از 15 تا 18 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود و برگزیدگان آن روز 18 تیر جوایز خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

320/32