به گزارش هنرآنلاین، احمد کاوری گفت: وجود مهم‌ترین اولویتم در انتخاب آثار برتر وجود نوآوری در ساختار نوشتاری بود و این تفکیک را در تفاوت فیلم نامه کوتاه و بلند انجام دادم و در قواره و فرمت فیلم نامه کوتاه آثار را داوری کردم.

وی در خصوص تاثیر جشنواره های منطقه ای گفت: خیلی از بزرگان امروز سینمای ایران از شهرهای کوچک کارشان را آغاز کرده‌اند و جشنواره منطقه ای در حکم پرورش و معرفی استعداد های جوان شهرستانی است و یک سکوی پرتاب مناسب جوانان شهرستانی است.

وی تاکید کرد: باید از فیلم سازان جوان با استعداد حمایت‌های بیشتری انجام داد و جوان‌های شهرستانی کم توقع هستند و با دادن کمترین امکانات می‌توان از آن‌ها حمایت کرد. .

انسیه شاه حسینی از دیگر داوران جشنواره مهم‌ترین ویژگی برای داوری را دیدن بارقه های امید در ساختار اثر دانست.

وی گفت: تلاش و امید داشتن می‌تواند یک اثر را صاحب کیفیت کند چون جشنواره ویژه جوان‌ها است نباید ملاک‌های سخت‌گیرانه در مورد کیفیت آثار داشت و قضاوت را باید در حد داشته‌ها و امکانات جوان‌ها قرار داد.

این کارگردان برگزاری جشنواره منطقه ای را دارای نقش مهم و اثرگذاری در رقابت و باعث دیده شدن کار فیلم سازان و نویسندگان جوان دانست و در ادامه داد: حضور در جشنواره تنور رقابت میان جوان‌ها را گرم می‌کند.

وی در پایان گفت:در مجموع جشنواره های منطقه ای یک تبادل فرهنگی و فنی را میان شرکت کنندگان به وجود می‌آورند. حضور در جشنواره های منطقه ای اعتماد به نفس را در میان شرکت کنندگان افزایش می‌دهد.

شاهد سلطانی آزاد نیز گفت: کارکرد جشنواره های منطقه ای به علت ویژگی‌هایی که دارند می‌تواند به رشد و پرورش استعداد های جوان کمک کند.

این داور جشنواره افزود:یکی از نکاتی که در برگزاری جشنواره منطقه ای باید مورد توجه مدیران آن باشد، رویکرد به بومی کردن فیلم‌ها و سایر آثار شرکت کننده در جشنواره است.

سلطانی گفت:در برخی از فیلم نامه‌هایی که برای حضور در جشنواره متقاضی بودند، فاقد چنین نگاه بومی گرایانه‌ای بودند. اگر ویژگی‌های بومی گرایانه فیلم نامه‌ها تقویت شود، باعث هویت داشتن فیلم نامه‌ها می‌شود و در اکثر فیلم نامه‌ها نویسنده تحت تاثیر فیلم نام نویسان سینمایی کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل طرح دیگر درمورد این جشنواره این است اگر استعدادهای موجود در جشنواره منطقه ای جدی گرفته شوند و مورد حمایت قرار بگیرند می‌توانند پشتوانه خوبی برای سینمای ایران و ترویج فرهنگ بومیشان باشند.

وی با اشاره به بحث تکنیکی آثار موجود در جشنواره منطقه ای بام ایران گفت:موقعی که به عنوان داور در جشنواره ای حضور دارید، باید بر اساس شرایط موجود قضاوت کرد. دو سه دوره ای است که در جشنواره های منطقه ای حضور دارم. با بضاعت‌های موجود آشنا شدم و باید در سطح همین جشنواره در مورد مسائل تکنیکی فیلم نامه‌ها قضاوت کرد.

چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از تاریخ 10 تا 13 تیرماه سال 1392 به مدت چهار روز در استان چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرکرد با حضور استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، خوزستان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با عنوان بام ایران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/38