به گزارش هنرآنلاین، حجت الله شیروانی،در حاشیه آیین افتتاحیه چهل و نهمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه سینمای جوان (بام ایران) گفت: در سال گذشته کارگاه آموزشی «از ایده تا فیلم» به صورت مداوم در شهرکرد برگزار و در نتیجه آن هفت فیلم کارگاهی توسط هنرمندان فیلمساز استان تولید شد.

وی همچنین از تولید یک فیلم مستند در این استان خبر داد و افزود: در سال گذشته فیلم "خروسک" از تولیدات این حوزه حضور موفقی در جشنواره های ملی و بین‌المللی داشت و جوایز متعددی را نیز کسب کرد.

وی تقویت جریان فیلمنامه نویسی در استان از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه های مختلف را از مهم‌ترین برنامه های حوزه هنری استان برای سال 92 برشمرد و تصریح کرد: فیلم‌سازانی که فیلمنامه‌های قوی و در راستای سیاست‌های ابلاغی حوزه هنری در دست ساخت داشته باشند در سال 92 مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

شیروانی برگزاری چهل و نهمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه سینمای جوان در چهارمحال و بختیاری را اتفاقی خوشایند برای عرصه هنرهای تصویری این استان برشمرد و گفت: این جشنواره می‌تواند به نوعی تشویق و ترغیب مسئولان استان برای حمایت بیش‌تر از دستگاه‌های فرهنگی جهت تزریق بودجه‌های مناسب‌تر به جریان فیلم سازی استان باشد.

وی ادامه داد: بی شک برگزاری جشنواره فی نفسه کار ارزشمند و پسندیده ای است اما پسندیده تر تقویت جریان فیلمسازی در استان است که با ایجاد فضای حرفه ای آنجا که هنرمند رفع معیشتش در حرفه‌اش خلاصه می‌شود در سایه حمایت‌های جدی است که می‌تواند بزرگ‌ترین خدمت به فیلم سازی و فیلم سازان باشد.

انتهای پیام/38