به گزارش هنرآنلاین، افشین بختیار یکی از داوران جشنواره بخش عکس بام ایران گفت:عکس های متنوع و خوبی در جشنواره منطقه ای حضور دارد.

وی در خصوص دلایل و ملاکهایش برای داوری عکس ها بیان کرد:عکس های متنوع و خوبی برای داوری در اختیار ما قرار داشت و از بخش های مختلفی از کشور عکس های خوب و جذابی دیدیم که اصلا انتظار آن را نداشتم.

بختیار توضیح داد: خطه خراسان عکس های هنرمندانه ای به جشنواره رسیده بود و به همین دلیل داوری کار دشواری بود و افسوس خوردم چرا نمی توانستیم عکس های بیشتری انتخاب کنیم.

وی افزود:با توجه به فضای گالری تعداد 60 عکس می توانست در مسابقه باشد و ای کاش می توانست تا 200 عکس افزایش پیدا کند و امیدوارم در دوره های بعدی محیط بیشتری برای نمایش عکس های جشنواره اختصاص پیدا کند.

بختیار ادامه داد:علاقه داشتم این بخش جشنواره به صورت مستقل برگزار می شد و این امر باعث تشویق عکاسان جوان می شد. با این تفکیک سازی عکاسی با نگاه جدی تری مورد توجه قرار می گیرند.

وثوق نیا مدرس عکاسی، با تاکید بر امتیاز دهی بر اساس تجربه گرا بودن عکاسان گفت: داوری درهرجشنواره تابع شرایط خاصی است.

وی افزود: بخش عکس در جشنوارهای منطقه ای جایگاه و اعتبار خاصی دارد.

وی در مورد معیارهایش برای داوری بیان کرد: مهم ترین ملاک در داوری جشنواره توجه عکاسان جوان به تجربه گرایی در عکس هایشان بود. من و سایر داوران تلاش کردیم در انتخاب هایمان به این موضوع اهمیت بدهیم وساختار انجمن سینمای جوانان از آغاز تا به امروز که من هم در مقطعی هنرجویش بودم به گونه ای بوده است که به تجربه گرایی اهمیت خاصی قائل است و در این تجربه ها نگاههای جدیدی وجود دارد. خوشبختانه در این دوره جشنواره تنوع زیادی در باره موضوعات وجود داشت.

وی در خصوص نقاط قوت عکسها گفت:وجود عکاسی دیجیتال باعث شده عکاسان بتوانند تمام آن ایده هایی را که در ذهن دارند، در کارهایشان عینیت ببخشند و این نقاط قوت عکس های جشنواره امسال بود وخیلی از عکسها ذهن عکاسشان را نشان داده بودند.

وثوق نیا بیان کرد:یکی از نقاط ضعف برخی ازعکس ها مربوط به استفاده از رنگ بود و رنگها جنبه اغراق آمیزی پیدا کرده بود. کنتراست نوری رعایت نشده بود و این معضل بسیاری از عکاسان جوانان است که خیلی به امکانات رایانه ای برای آماده کردن عکس هایشان متکی شده اند. استفاده از تکنیک های غیر لازم، عکس ها را از واقع گرای دور کرده است.

وثوق نیا در باره ارزیابی خود از جشنواره های منطقه ای گفته است:جشنواره های منطقه ای جشنواره های موثری هستند و رقابت خوبی میان جوانان عکاس فراهم می کند و وجود بخش عکس یکی از امتیازات این جشنواره است ومعتقدم عکاسی رشته ای پایه ای است و باید در جشنواره ها جایگاه مهمی داشته باشد.

چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از 10 تا 13 تیرماه سال 1392 به مدت چهار روز در استان چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرکرد با حضور استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، خوزستان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری درحال برگزاری است.

انتهای پیام/38