به گزارش خبرگزاری هنر ایران، آخرین کتاب های منتشر شده توسط نویسندگان ایرانی و خارجی را هر روز در این صفحه با هم مرور می‌کنیم. امروز 8 کتاب در حوزه‌های داستان‌، نمایشنامه‌، طنز، شعر و پژوهش هنر روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته است.

"اداره مال غیر" کتاب"اداره مال غیر" تالیف اسفندیار صفری، تلاشی است برای تبیین امروزی برخی موضوعات فقهی‌‌-‌حقوقی که میان پژوهش‌های فقیهان نیک‌اندیش شیعه به گونه‌ای پراکنده یافت می‌شوند. چاپ نخست کتاب"بررسی فقهی‌-‌‌حقوقی اداره مال غیر (ماده ۳۰۶ قانون مدنی)" در یک هزار نسخه و به بهای سه هزار و 500 تومان از سوی انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی چاپ شده است و در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منتشر می‌شود.

"جایگاه سیاسی غلامان در تاریخ ایران" نوشته بشرا دلریش، تلاش کرده تا ویژگی مشترک فرمانروایی‌های ایران از سامانیان تا خوارزمشاهیان را معرفی و عواملی که زمینه حضور بردگان در ساختار حکومت‌های ایران را فراهم کرده روشن کند. چاپ نخست"جایگاه سیاسی غلامان در تاریخ ایران" نوشته بشرا دلریش در 416 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 15 هزار تومان از سوی نشر هزار کرمان راهی بازار کتاب‌های تاریخی شده است.

"توسعه درون شهری با تاکید بر نوسازی بافت‌های فرسوده" جهانگیر حیدری و محمد سلیمانی در کتاب"توسعه درون شهری با تاکید بر نوسازی بافت‌های فرسوده" جایگاه بافت‌های فرسوده و توسعه درون شهری در قوانین و برنامه‌های توسعه کشور را از سال 1300 تا چشم‌انداز 1394 بررسی می‌کنند. چاپ نخست کتاب"توسعه درون شهری با تاکید بر نوسازی بافت‌های فرسوده" به قلم جهانگیر حیدری و محمد سلیمانی در 282 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات آذرخش منتشر شده و در دسترس دانشجویان رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری قرار گرفته است.

"ذهن روسی در نظام شوروی" کتاب"ذهن روسی در نظام شوروی" به قلم آیزیا برلین روز سه‌شنبه، 18 تیر، با حضور رضا رضایی (مترجم کتاب)، زهرا محمدی و هومن پناهنده (کارشناسان برنامه) در مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد می‌شود. کتاب"ذهن روسی در نظام شوروی" مجموعه چند مقاله، گزارش و گفت‌وگوهایی است که آیزایا برلین در سفر خود به شوروی فراهم آورده است. برلین تا زمان حیات خود هیچگاه این نوشتارها را منتشر نکرد، تا این‌که 6 سال پس از مرگش این کتاب با همت و ویراستاری"هنری هاردی" تدوین و منتشر شد.

"خداشناسی" یازدهمین چاپ از دفتر اول مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی با عنوان"خداشناسی" منتشر شد. چاپ یازدهم این کتاب با شمارگان 2000 نسخه، در 168 صفحه قطع رقعی و قیمت 3900 تومان روانه بازار کتاب فرهنگی و دینی منتشر شده است.

"نبرد طریق‌القدس" عملیات طریق‌القدس، دومین نبرد از سلسله عملیات‌های مدون کربلا و اولین گام برای آزادسازی منطقه دشت آزادگان و شهر بُستان در آذر سال 1360 محسوب می‌شود. کتاب"نبرد طریق‌القدس" به قلم امیر رزاق‌زاده به این موضوع می‌پردازد. کتاب"نبرد طریق القدس" در قطع وزیری و 1020 صفحه، با شمارگان 2 هزار نسخه و بهای 150 هزار ریال، توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس وارد بازار نشر شده است.

"راهنمای کامل زناشویی موفق" کتاب"راهنمای کامل زناشویی موفق" با زیر عنوان"آنچه مادرتان نمی‌توانست بگوید و پدرتان نمی‌دانست" اثر جان گری از سوی انتشارات کتاب درمانی منتشر شد. چاپ نخست کتاب"راهنمای کامل زناشویی موفق" اثر"جان گری" با ترجمه مهدیه مقاری با شمارگان یک هزار و 500 نسخه، 552 صفحه و به بهای 17 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات کتاب درمانی منتشر شده است.

"آداب و رسوم مردم اردکان" کتاب"آداب و رسوم مردم اردکان" به‌قلم علی سپهری، نویسنده و پژوهشگر ساکن استان یزد آماده چاپ شد. وی در این کتاب مجموعه‌ای از هنرها، ادبیات و آیین‌های بومی مردم اردکان را گردآوری کرده است. کتاب"آداب و رسوم مردم اردکان" به قلم علی سپهری، نویسنده و پژوهشگر ساکن شهرستان اردکان در 439 صفحه آماده چاپ است و به‌زودی منتشر می‌شود.

پایان پیام/