زهرا بهنیا همایونی مدیر آموزشگاه طراحی دوخت و صنایع دستی در خصوص پرونده وجود حروف لاتین بر البسه جوانان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما در آموزشگاه خود همه چیز تدریس می‌کنیم. از خیاطی گرفته تا طراحی با رایانه و مولاژ و آموزش دوخت لباس عروس و همه زیر مجموعه‌های صنایع دستی مانند پولک دوزی و منجوق دوزی و... . اما یکی از پر طرفدارترین کلاس‌هایمان آموزش چاپ روی پارچه است.

وی ادامه داد: زمانی که یک هنرجو می‌آید و قصد دارد هنر چاپ روی پارچه را یاد بگیرد این تکنیک به صورت اصولی و ریشه‌ای به او آموزش داده می‌شود. بنابراین کسی که این تکنیک را بلد است دیگر برایش حروف و نقشه و گل فرقی نمی‌کند و می‌تواند از هر طرحی که بخواهد برای چاپ روی پارچه استفاده کند.

وی افزود: چاپ حروف لاتین روی پارچه یکی از پرطرفدارترین انواع چاپ است زیرا عمومیت بیشتری نسبت به سایر موارد دارد و هنرجویانی داریم که اصلاً در تولیدی کار می‌کنند و توسط صاحب کار به آموزشگاه ما معرفی می‌شوند که این تکنیک را یاد بگیرند تا برای تولیدی صرفاً حروف لاتین چاپ بزنند.

این مدیر آموزشگاه اضافه کرد: نمی‌دانم چرا اصرار داریم برخی چیزها را تخریب کنیم. وجود حروف لاتین بر روی البسه چه صدمه‌ای به کسی می‌زند که این همه بر علیه آن تبلیغات می‌کنیم؟ تربیت ریشه‌ای آدم‌ها که درست باشد مشکلی برای کسی پیش نخواهد آمد. اگر چاپ حروف لاتین بر روی لباس با نقشه‌های معنادار و شخصیت‌های خاص همراه شود و درباره آنان صحبت کند حرف شما درست است اما مخالفت با برخی حروفی که به صورت جسته و گریخته چاپ می‌شوند اشتباه است.

بهنیا در پایان تصریح کرد: وجود حروف لاتین بر روی البسه پرستیز کار را بالا می‌برد و بسیاری از عبارات، زمانی که به لاتین نوشته می‌شوند زیباترند تا حروف فارسی. در حال حاضر حتی در مهدهای کودک هم همزمان با فارسی انگلیسی به کودکان یاد داده می‌شوند آن وقت ما چگونه با این صراحت به مخالفت با حروف لاتین می‌پردازیم؟

انتهای پیام/31