به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، جلسه شورای سیاست گذاری ششمین جشنواره تجسمی فجر روز گذشته با حضور حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر امیرنیا مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، اعضای شورای سیاست گذاری و دبیران بخش های مختلف جشنواره در سالن کنفرانس معاونت هنری برگزار شد.

در این جلسه حمید شاه آبادی به بیان نکاتی درباره جشنواره پیش رو پرداخت و اظهار کرد: ارتقای هنرهای تجسمی در پیشرفت دیگر هنرها هم تاثیرگذار است. به طور حتم با ارتقای هنرهای تجسمی در تئاتر، موسیقی و سینما هم شاهد تغییر و پیشرفت خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت باقی مانده، گفت: ما در زمان باقی مانده باید فضای کلی کار را مشخص کرده و بستر مناسب برای استفاده بهینه از آثار راه یافته به پنجمین جشنواره تجسمی فجر را فراهم کنیم. باید زمینه ای فراهم شود تا آثار جشنواره تجسمی فجر بتوانند به طور عملی و کاربردی به کار برده شوند.

شاه آبادی درباره بخش فیلم جشنواره تجسمی فجر تاکید کرد: فیلم های مستند و مخصوصا آنهایی که درباره یک اثر خاص ساخته می شوند را باید حمایت کرد، البته مشروط به این که فیلمنامه ها از سوی کمیته ای مشخص تایید شوند تا آنچه حاصل کار می شود به طور خاص به معرفی یک اثر تجسمی بپردازد.

وی ادامه داد: برای حمایت از فیلم های مستند در جشنواره تجسمی فجر می توانیم 30 میلیون تومان به بودجه سال گذشته اضافه کنیم تا فیلم های بهتری در این زمینه ساخته شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بخش های مجسمه و سفال تصریح کرد: بخش سفال و مجسمه نسبت به دیگر بخش ها مهجور مانده اند، به همین تا سقف 50 میلیون تومان به بودجه این بخش ها اضافه می کنیم تا هنرمندان این دو بخش بتوانند بهتر و با آزادی بیشتری عمل کنند.

شاه آبادی با توصیه به حاضران در جلسه برای ارائه راهکارهایشان، اظهار کرد: همه اعضای شورای سیاست گذاری و دبیران جشنواره باید به این نکته توجه داشته باشند که دبیرخانه این جشنواره دائمی است. بنابراین اعضای شورای سیاست گذاری نباید خود را به دوره آتی محدود کنند. هر کدام از اعضا باید پیشنهادها و طرح هایی که به ذهنشان می رسد را در دبیرخانه مطرح کنند.

وی در پایان صحبت هایش گفت: امیدواریم با تلاش هایی که صورت می گیرد جشنواره ششم در قامتی شایسه برگزار شود و راهی باشد برای پیشرفت هر چه بیشتر هنرهای تجسمی.

پیش از صحبت های معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هر کدام از اعضای شورای سیاست گذاری و دبیران حاضر در جلسه به بیان دیدگاه های خود پرداخته و پیشنهادهای خود را برای هر چه بهتر برگزاری جشنواره ششم بیان کردند. در پایان این جلسه نیز حکم هر کدام از اعضا از سوی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام / 42