به گزارش خبرگزاری هنر ایران ، تصویربرداری "آوای پارسی" که از اواخر آذر ماه سال 91 شروع شده است و محصول گروه فیلم و سریال شبکه سحر است که برای آموزش زبان فارسی به اردو زبانان مخاطب سیمای اردوی این شبکه در شبه قاره هند، در قالب یک داستان تولید می شود.

سید علی ابوطالبی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان این مجموعه در همین باره گفت: تصویربرداری این مجموعه اول خرداد ماه به پایان رسید و صحنه های مربوط به آن علاوه بر تهران در شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد و در لوکیشن هایی از جمله حرم امام رضا (ع)، میدان نقش جهان، آرامگاه فردوسی و دیگر مکان های دیدنی و گردشگری این استان ها ضبط شده است. وی نماهای عمومی کشورهای هند و پاکستان را بخش دیگری از این مجموعه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر صحنه های مربوط به نماهای خارجی و عمومی و تصاویر مربوط به مکان ها و جاذبه های دیدنی و گردشگری شبه قاره به ویژه هند و پاکستان در حال ضبط و آماده سازی است.

ابوطالبی به حضور بازیگران ایرانی در این مجموعه اشاره و تصریح کرد: علاوه بر "اویش زیدی" و "پرستو الرحمن" دو بازیگر هندی که نقش های اصلی "آوای پارسی" یعنی "دانیش" و "سمیرا" را ایفا می کنند جمعی از بازیگران ایرانی از جمله مهدی امینی خواه، لیلا بوشهری، زهرا اویسی، علیرضا علیا، مژگان ترانه و جواد عاقبت بین در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند. وی در پایان گفت: انجام مراحل فنی تولید مجموعه "آوای پارسی" شامل تدوین، صداگذاری، زیرنویس و موسیقی که بخشی از آن همزمان با تصویربرداری آغاز شده است، حدود 5 ماه به طول خواهد انجامید.

مجموعه تلویزیونی "آوای پارسی" با هدف آموزش زبان فارسی در سطح پایه و آشنایی مخاطبان اردوزبان شبکه سحر با تنوع فرهنگی، اقلیمی، نمادها و آثار فاخر معماری و آداب و سنن ایرانیان در 52 قسمت 25 دقیقه ای تولید می شود.

داستان این مجموعه درباره "سمیرا" و "دانیش" زن و شوهری پاکستانی اردوزبان است که برای تحقیق در مورد ساخت مجموعه ای مستند به ایران سفر می کنند . "دانیش" بر خلاف " سمیرا" که در ایران تحصیل کرده است، فارسی نمی داند و در طول اقامت در ایران و سفر به شهرهای مختلف کشور و همچنین در ارتباط با دوستان ایرانی سمیرا، زبان فارسی را به صورت کاربردی می آموزد و روند زبان آموزی "دانیش" در جریان ماجراهایی که از حضور این زوج جوان در ایران شکل می گیرد، خود به صورت کلاس درسی شیرین برای علاقمندان به فراگرفتن زبان فارسی، کاربرد می یابد.

انتهای پیام/