به گزارش هنرآنلاین، حجت‎الاسلام اسماعیلیان در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و حامیان هنر استان با بیان این مطلب افزود: لرستان دفینه و گنجینه‎های زیادی دارد که یک مورد از آن مفرغ‎هاست و هنرمندان این دیار هم از گنج‎های با ارزشی هستند که باید آن‎ها را تکریم کرد.

وی ادامه داد: این استان پیشکسوتان و صاحبان هنر گمنام زیادی دارد که در کشور و حتی در جهان حرفی برای گفتن دارند اما متأسفانه آن‎طور که باید قدردانشان نبوده‎ایم.

مدیرکل ارشاد اضافه کرد: متأسفانه فرهنگ و هنر مظلوم واقع شده و صاحبان هنر نمی‎خواهند که از آن‎ها مادی تقدیر شود و فقط انتظار احترام و عزت را از مردم و مسوولین دارند.

اسماعیلیان بیان کرد: هنرمندان باید به عنوان کارمند دولت در نظر گرفته شوند و معیشتش تأمین و از بیت‎المال هزینه‎ای برای گذران زندگی به آن‎ها اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه تعداد اساتید هنر در جامعه بیش‎تر از مدعوین است، تصریح کرد: طبق توافقات صورت گرفته قرار است به تعداد این جمع بیفزاییم و افراد بیش‎تری را مورد تقدیر و تجلیل قرار دهیم.

در ادامه جلسه ضمن تقدیر از اساتید هنر استان در حوزه‎های مختلف، پیشکسوتان این عرصه با بیان مشکلات خود، خواستار ایجاد دانشگاه جامع هنرهای زیبا و شهرک سینمایی در استان شدند.

انتهای پیام/