کارگردان "زندگی خصوصی" در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری هنر ایران گفت: طبق قانون ورود فیلم های فرنگی ممنوع است و این مسئله تنها در انحصار بنیاد سینمایی فارابی است، اما به دلیل اینکه آقای فرهادی یک کارگردان بین المللی است و اسکار گرفته است و افتخار کشور ما محسوب می شود اتحادیه تهیه کنندگان چشمش را به روی این ماجرا بست.

او ادامه داد: فیلم های خارجی با سرعت و به شکل دی وی دی در اختیار مردم قرار می گیرد و آن ها می توانند به سادگی با هزینه کم این فیلم ها را تماشا کنند بنابراین دیگر لزومی ندارد ما این فیلم ها را در سینماها به نمایش بگذاریم.

تهیه کننده "زن ها فرشته اند" گفت: اکران فیلم سینمایی "گذشته" با فروشش می تواند به سینمای ما نیز کمک کند ولی فیلم های خارجی دیگر قطعا امکان فروش در گیشه را ندارند.

تهیه کننده "کلاغ پر" گفت: مثل اینکه آقای فرهادی در قرارداد اولیه گفته بودند که انحصار پخش و اکران ایران با خودشان است بنابراین کار در ایران را به آقای سرتیپی واگذار کردند وگرنه به لحاظ قانونی با پخش کننده خارجی هم دچار مشکل می شدند.

فرحبخش گفت: باید کلی نگاه کنیم و فارغ از اختلافات شخصی قدم بر داریم، باید منفعت کل سینما را در نظر بگیریم، من هنوز فیلم "گذشته" را نتوانستم ببینم ولی خوشحالم اگر فتح بابی شود برای اینکه تنگ نظری ها را دور بریزیم و به سینما و افتخار کشورمان فکر کنیم.

این تهیه کننده راجع به فروش فیلم هایش در نمایش خانگی گفت: با اینکه فیلم "خصوصی" را به یک شرکت فروخته ام و دیگر به من مربوط نیست ولی از فروشش راضی بودند و استقبال مردم هم خیلی خوب بوده و در مورد فیلم "رژیم طلایی" هم باید بگویم از فروشش راضی هستیم و امیدواریم نظر مردم را جلب کند.

انتهای پیام/