به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، موضوع طرح توسعه سنگلج ماجرای امروز و دیروز نیست بلکه سال گذشته بود که جمعی از فعالان و هنرمندان تئاتر کشور به منظور تلاش برای سرعت بخشیدن به عملیاتی شدن طرح توسعه تماشاخانه سنگلج نامه سرگشاده‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف شهردار تهران منتشر کردند؛ در واقع نامه سرگشاده 819 دانشجو، فارغ‌التحصیل، مدرس و فعال تئاتر به شهردار تهران درباره طرح توسعه تماشاخانه سنگلج.

پیش از آن و حدود سه سال پیش تماشاخانه سنگلج در فهرست آثار ملی بە ثبت رسیده بود و محمد حسین فرمهینی فراهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در راستای بحث مرمت های لازم تماشاخانه سنگلج و طرح توسعه این تماشاخانه، تشریف آورده اند تا از قدیمی ترین تماشاخانه فعال تئاتر کشور بازدید کنند.

نشست رسانه‌ای طرح توسعه و گسترش تماشاخانه سنگلج هم در سال90 با حضور عزت‌الله انتظامی، نایب‌رئیس شورای‌عالی هنرمندان ایران و اتابک نادری مدیر تماشاخانه سنگلج دیروز در این سالن قدیمی تئاتر ایران برگزار شد.

انتظامی با اشاره به اینکه سنگلج تنها تئاتری است که متعلق به دولت نیست، یادآور شد: متأسفانه تئاتر‌های لاله‌زار فروخته و تبدیل به تولیدی شده‌اند. ما برای تبدیل تئاتر نصر به موزه تئاتر پیشنهاد دادیم اما متأسفانه این امر میسر نشد.

آقای بازیگر ایران در نشست طرح توسعه و گسترش تماشاخانه سنگلج در سال 90 با اشاره به علاقه‌مندی‌ شهردار تهران به فعالیت‌های فرهنگی و هنری تقاضا کرد تا شهردار تهران با طرح توسعه تماشاخانه سنگلج موافقت کند و بنای مجاور این تماشاخانه قدیمی را در اختیار این طرح قرار دهد.

و امروز که قرار شده گره کار به دست اعضای شورای شهر تهران و سازمان املاک و مستغلات باز شود دوستداران سنگلج همچنان به عملی شدن این طرح امید دارند.

اتابک نادری مدیر سنگلج درباره برنامه‌های جاری خود در امر توسعه سنگلج گفت: باید به دنبال یک مکان مناسب برای انتقال اداره کل حقوقی در مجاورت سنگلج باشیم و سپس به اجرای طرح فکر کنیم.

نادری معتقد است: اگر این مجموعه به بهره‌برداری برسد سالانه 1200هنرمند قادر خواهند بود از این ظرفیت استفاده کنند. این تلاشی عمومی برای ارتقاء فرهنگ است که به نتیجه رسیدن آن عظم عمومی می‌طلبد و سازمان املاک و مستغلات شهرداری و معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری نشان دادند چنین عظمی دارند و در این زمینه حسن نیت دارند.

انتهای پیام/52/53