به گزارش هنرآنلاین، در نشستی که دردفتر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و با حضور ابوالحسنی رییس انجمن نمایش استان، شکاری کارشناس تئاتر استان و ملازینلی مشاور هنرهای نمایشی مدیر کل برگزار شد، مفاد شیوه نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی، با فراخوان جشنواره بیست و سوم تئاتر استان که در تاریخ 14 اردیبهشت ماه 92 صادر و اطلاع رسانی شده بود، به شکل ذیر، تطبیق شد:

• لزوم اجرای عمومی نمایش های متقاضی شرکت در جشنواره، تا قبل از برگزاری جشنواره، (حد اقل به مدت 5 شب در شهرستان مربوطه)، بنابراین گروه های نمایشی متقاضی تا 25 شهریور ماه مهلت دارند تا اجرای عمومی خود را به پایان رسانده و برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی نمایند.

• نمایش های متقاضی نباید توسط همان کارگردان یا بازیگران مشابه در هیچ یک از جشنواره های معتبر دیگر شرکت کرده باشند. (جشنواره هایی که در تقویم جشنواره های اداره کل هنرهای نمایشی هستند) • زمان برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد 10 تا 12 مهرماه سال جاری و به همان شیوه پیشین خواهد بود.

• هیأت داوران جشنواره تئاتراستان متشکل از 3 نفر ( یک نفر از هیأت داوران به عنوان ناظر و نماینده اداره کل هنرهای نمایشی معرفی می شود ) با حکم مدیر کل هنرهای نمایشی خواهد بود.سایر موارد ذکر شده اعم از بخش های جشنواره و تسهیلات و .... ذکر شده در فراخوان 14 اردیبهشت، به قوت خود باقی است.

همچنین مشخص شد در جشنواره تئاتر استانی صرفاً آثار صحنه ای مورد داوری و انتخاب قرار خواهند گرفت. بنابراین کارگردانان نمایش های خیابانی جهت حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر لازم است در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان شرکت یا طبق فراخوان سی و دومین جشنواره بین المللی تئاترفجر عمل کنند. ضمنا در هنگام برگزاری جشنواره های منطقه ای به پوستر برگزیده جشنواره های استانی که آثار آن ها در جشنواره های منطقه ای حضور دارد جایزه ای تعلق می گیرد.

انتهای پیام/