به گزارش خبرگزاری هنر ایران، تمدید اجرای نمایش "چکامه رستاخیز" ، نمایش زمان لرزه پنجشنبه و جمعه با تئا‌تر باز‌ها، "آقای الف" در طرح اکران اذان تا اذان، افتتاح نمایشگاه عکس‌های "محسن شمس"، نامه‌ی انجمن چهره‌پردازان سینمای ایران، باند بازی برای گرفتن سالن در تئاتر، معرفی هیات انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره کودکان و نوجوانان، لوح تقدیر هیات داوران جشنواره‌ی بوسان برای "بخش زایمان"، یادی از عسل بدیعی در تلویزیون، اجرای برنامه مشاعره رمضانی در خانه‌ اسماعیل آذر، اجرای نمایش "تمرّد از حکم تیر مسجد گوهرشاد"، ترکیب اکران عید فطر سینماها و جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر برگزار از جمله مهمترین عناوین خبری منتشر شده در سرویس‎های فرهنگی و هنری خبرگزاری‌‌‌های داخلی در 10 تیر ماه است، که به مرور گزیده‎ای از این اخبار می‌پردازیم.

مخاطب تئاتر به اسامی بیشتر از کیفیت توجه می‌کند شرایط اقتصادی حاکم بر مردم و هنرمندان طی چندسال اخیر بسیار سخت شده و همین مسئله شرایط را به اندازه‌ای پیچیده کرده که نمی‌توانیم به سادگی از خصوصی سازی در تئا‌تر صحبت کنیم.

جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئا‌تر ایران ۲۶ مرداد برگزار می‌شود جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئا‌تر پس از حدود پنج سال وقفه بیست و ششم مرداد ماه در یکی از سالن‌های اصلی تئا‌تر تهران برگزار می‌شود.

اجرای نمایش "چکامه رستاخیز" تمدید شد نمایش چکامه رستاخیز طی روزهای گذشته میزبان تعدادی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به هادی مرزبان، بهروز بقایی، مسعود دلخواه،دکتر خاکی، بیژن افشار و امیر دژاکام اشاره کرد.

به هیچ کس باج نمی‌دهم حتی به مخاطب صرفا برای تغییر سلیقه مردم فعالیت نمی‌کنیم و احتمال دارد کارمان مخاطب زیادی هم نداشته باشد اما اصلا ناراحت کننده نیست. همواره سعی کردم از باج دادن فراری باشم و تولید حس ناب موسیقی را با هیچ ترفندی آلوده نکنم.

نمایش زمان لرزه پنجشنبه و جمعه با تئا‌تر باز‌ها نمایش زمان لرزه به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی مهدی صباغی بابازی: خسرو شهراز، رویا میرعلمی، شیرین اسماعیلی، هوتن شکیبا و مهدی صباغی هرشب ساعت ۲۰در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود.

نمایش "باغبان مرگ" توسط بهروز بقایی افتتاح شد متن نمایش "باغبان مرگ" نوشته محمد چرمشیر است و آروند دشت‌آرای کارگردانی آن را به عهده دارد و آتیلا پسیانی و طناز طباطبایی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

انجمن چهره‌پردازان با تاسیس خانه‌سینمای جدید مخالف است انجمن چهره‌پردازان در بیانه‌ای اعلام کرد؛ با تاسیس خانه سینمای جدید مخالف است و در هیچ تشکلی که خانه‌سینما را تضعیف کند و به دنبال راه‌اندازی خانه‌سینمای دیگری باشد شرکت نمی‌کند.

مستند "درت التاج" آماده نمایش شد فیلم مستند "درت التاج" به کارگردانی محسن سلیمانی فاخر با تدوین سامان فرامرزپور آماده نمایش شد. "آقای الف" برای اکران در طرح اذان تا اذان آماده است کارگردان فیلم سینمایی سه بعدی "آقای الف"، اعلام کرد: اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای حضور اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران در طرح اذان تا اذان انجام شده است.

گروه طرقه در تالار رودکی می‌نوازد کنسرت گروه طرقه با اجرای حرکات آیینی همراه است و مرتضی نصرآبادی و سبحان شرافتی نوازندگان دوتار؛، هستند و جلیل قربانی و محمد فیروز در این کنسرت با اجرای حرکات آیینی هنرنمایی می‌کنند.

نمایشگاه فتو آرت "من ۳" نقد و بررسی می‌شود روز سه شنبه ۱۱ تیرماه ۹۲ نشست نقد و بررسی نمایشگاه "من ۳" با حضور بهرنگ صمد زادگان و امیر سقراطی در گالری لاله برگزار می‌شود.

مجید سعیدی برنده مسابقه عکاسی خبری NPPA شد مجید سعیدی، فتوژورنالیست ایرانی، برنده‌ جایزه‌ دوم یکی از گرایش‌های مسابقه‌ عکاسی خبری انجمن ملی عکاسان خبری (NPPA) در سال ۲۰۱۳ شد.

نمایشگاه عکس‌های "محسن شمس" افتتاح شد باحضور سیدمحمدبهشتی، مجید مسچی، لیلی گلستان، سیامک زمردیان، احمد مسجد جامعی و... نمایشگاه عکس‌های محسن شمس افتتاح شد.

برگزیدگان دوسالانه کاریکاتور معرفی شدند در بخش کاریکاتور با موضوع آزاد سعید فرهنگیان (ایران)، لسلی ریکاردی (اروگوئه) و امیرحسین سازور (ایران) اول تا سوم شدند و تندیس دوسالانه و به ترتیب جایزه ۲۰۰۰، ۱۵۰۰ و ۱۰۰۰ دلاری دریافت کردند.

کوثری: هر بازیگری از 40 متر دکل بالا نمی‌رود / معیری: سرگشتگی پایان فیلم را دوست دارم فیلم "گلوگاه" پس از دو سال بالاخره بر پرده‌ی سینماها جان گرفت، فیلمی که محمد ابراهیم معیری- کارگردان- معتقد است که این فیلم تاریخ مصرف ندارد و مطمئن است که تماشاگران با گله‌مندی از سینماها بیرون نمی‌آیند و جهانگیر کوثری تهیه‌کننده آن هم از توجه به طیف کارگران که در سینمای به آنها کمتر توجه شده است،سخن گفت.

رحمانیان "آرش" بیضایی را به صحنه می‌برد محمد رحمانیان این روزها در تدارک اجرای نمایش جدیدی با نام "آرش ساد" است که به گفته‌ی خودش تلفیقی از برخوانی"آرش" بهرام بیضایی و "ماراساد" پتر وایس است. نامه‌ی انجمن چهره‌پردازان سینمای ایران شورای مرکزی انجمن چهره‌پردازان سینمای ایران در نامه‌ای خطاب به جامعه اصناف سینمای ایران "خانه سینما" اعلام کرد که در هیچ تشکل صنفی تحت عنوان خانه‌ی سینمای جدید شرکت نخواهد کرد. سجادپور: فقط درباره‌ی فعالیت شخصی‌ام بپرسید سید علیرضا سجادپور گفت: برای من که قریب به 40 ماه از کار تولید فاصله گرفته بودم، این فضای جدید بسیار خوشحال‌کننده است و با آن راحت هستم. یک دهه دوری محمدرضا هنرمند از سینما تمام می‌شود؟ محمدرضا هنرمند گفت که زمان شروع به ساخت "خواهران نازنین" هنوز مشخص نیست. عزیزالله حمیدنژاد: شورای عالی سینما باید فراجناحی باشد عزیزالله حمید‌نژاد گفت: معاونت سینمایی با یک برنامه‌ریزی مدرن و هدفمند می‌تواند جوابگوی پیشبرد اهداف سینمای ایران باشد. تعجب یک تهیه‌کننده از توزیع فیلمش در شبکه نمایش خانگی! تهیه‌کننده‌ی فیلم ویدیویی "خواب بد" که چندی قبل از تلویزیون پخش شده بود از توزیع آن در شبکه‌ی نمایش خانگی، متعجب است. آخرین آمار رسمی فروش فیلم‌ها در سینماهای پایتخت / سینما زنده است؟ فیلم‌های اصغر فرهادی و داریوش مهرجویی تنها فیلم‌هایی هستند که این روزها با اقبال در گیشه مواجه شده‌اند. راست‌گفتار: هیچ‌ ضمانتی برای اکران فیلم پروانه ساخت‌دار نیست! کاظم راست‌گفتار گفت: در سینما که با توجه به میزان آشنایی مدیران به این عرصه نمی‌توان کاری کرد و در تلویزیون هم فعلا سریال "نون خامه‌ای" به دلیل کمبود بودجه متوقف شده و چیزی هم به ما اعلام نمی‌کنند که تکلیفمان را بدانیم. "باغبان مرگ" را بهروز بقایی قیچی کرد بهروز بقایی، روبان مراسم افتتاحیه‌ی نمایش "باغبان مرگ" را قیچی کرد و این نمایش با حضور جمعی از هنرمندان اجرایش را آغاز کرد. معرفی هیات انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره‌ی فیلم کودک اعضای هیات انتخاب بخش بین‌الملل بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حکم گرفتند. باند بازی برای گرفتن سالن در تئاتر کارگردان نمایش "کمدی استشمامات" که در سال 89 در جشنواره‌ی تئاتر فجر اجرا شده بود، گفت: اگر من هم در باند آدم بزرگی بودم، تاکنون کار من سالنی برای اجرا پیدا کرده بود. همبازی بروس‌ لی در "اژدها وارد می‌شود" درگذشت همبازی "بروس لی" در فیلم معروف "اژدها وارد می‌شود" در سن 67 سالگی درگذشت. نامزدهای جایزه "لوکس" پارلمان اروپا معرفی شدند در جریان جشنواره فیلم کارلووی واری، فهرست 10 نامزد جایزه لوکس پارلمان اروپا در سال 2013 اعلام شد. برد پیت در سینماهای دنیا "جنگ جهانی" به راه انداخت فیلم "جنگ جهانی زی" با فروش فوق‌العاده در دومین هفته نمایش به صدر جدول هفتگی پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان رفت. لوح تقدیر هیات داوران جشنواره‌ی بوسان برای "بخش زایمان" فیلم انیمیشن "بخش زایمان" از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی "بهنام دلداده" موفق به دریافت لوح تقدیر هیات داوران سی‌اُمین دوره جشنواره "بوسان" کره جنوبی شد.

کوثری: هر بازیگری از 40 متر دکل بالا نمی‌رود / معیری: سرگشتگی پایان فیلم را دوست دارم فیلم "گلوگاه" پس از دو سال بالاخره بر پرده‌ی سینماها جان گرفت، فیلمی که محمد ابراهیم معیری- کارگردان- معتقد است که این فیلم تاریخ مصرف ندارد و مطمئن است که تماشاگران با گله‌مندی از سینماها بیرون نمی‌آیند و جهانگیر کوثری تهیه‌کننده آن هم از توجه به طیف کارگران که در سینمای به آنها کمتر توجه شده است،سخن گفت.

پرونده دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور بسته شد اختتامیه دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با مراسمی متفاوت برگزار شد. شاپور رحیمی:پس از 20 سال یک کار جدید منتشر می‌کنم ردیف‌دان پیشکسوت گفت: هشت سال افسردگی گرفته بودم و از زندگی قطع امید کردم اما اکنون حس می‌کنم، خون تازه‌ای در رگ‌هایم است. "هنر شهری شاخصی برای سلامتی انسان‌هاست" یک مجسمه‌ساز گفت: بخش مدیریتی باید شرایطی را فراهم کند که بخش خصوصی بتواند در زیباسازی شهری شرکت کند تا شاهد رشد و شکوفایی بخش هنر شهری باشیم. خالق عکس‌های "پیدای پنهان": آثارم تکرار ناپذیر و منحصر به فردند خالق نمایشگاه عکس‌های "پیدای پنهان" درباره ویژگی‌های کارش گفت: آثار من دو ویژگی خیلی عمده دارد. ویژگی اول تکرارناپذیر بودن آثار و ویژگی دوم منحصر به فرد بودن آنها است.

شبکه‌های ماهواره‌یی ایران قطع شدند! برخی شرکت‌های ماهواره‌یی که صداوسیما از آنها به عنوان لابی صهیونیست‌های یاد می‌کند، از امروز، دوشنبه (دهم تیر ماه) مخاطبان پرس تی‌وی را از تماشای آن محروم کردند.

تلویزیون سرانجام پیروزی والیبال ایران را جشن گرفت برد امتیازی تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا، باعث شد تا تلویزیون سرانجام برای دقایقی طولانی تمام سرودهای حماسی‌اش را خرج کند. تلویزیون هم سراغ "شهر موش‌ها" می‌رود فیلم سینمایی "شهر موش‌ها" به کارگردانی مرضیه برومند جمعه ( 14 تیر ماه) از شبکه پویا پخش می‌شود. حرف از نقطه ضعف گذشته، تلویزیون مشکل مالی دارد رامین ناصرنصیر، بازیگر فیلم و سریال‌های تلویزیونی گفت: نگرانی راجع‌ به اینکه پرداختن به یکسری از موضوعات ممکن است با خط‌قرمزها مواجه شود، بی‌مورد است و باید در برنامه‌سازی فضا بازتر شود. "دودکش" تشکر و برق‌نورد سه روز دیگر ساخته می‌شود تصویربرداری سریال ماه رمضانی "دودکش" که برای پخش از شبکه اول آماده می‌شود، سه روز دیگر به پایان می‌رسد. "بچه‌های نسبتا بد" هنوز به پخش رمضانی امیدوارند تصویربرداری سریال سیروس مقدم در حالی ادامه دارد که به تازگی سازندگان این سریال در قالب دو گروه تولیدی، تلاش می‌کنند کار را زودتر پیش ببرند. اسماعیل آذر "مشاعره" را به خانه‌اش می‌برد! تهیه‌کننده برنامه "مشاعره" گفت: سری جدید این برنامه یک مشاعره‌ی رمضانی و آیینی است که قرار است در خانه‌ی دکتر آذر به عنوان ضیافت افطار برگزار شود. پرونده "هوش سیاه" امشب بسته می‌شود پرونده سریال "هوش سیاه" که پیش از این اعلام شده بود در 30 قسمت پخش می‌شود، با پخش قسمت بیست و ششم، امشب بسته می‌شود. یاد عسل بدیعی در تلویزیون زنده می‌شود شبکه آی‌فیلم شامگاه دوشنبه، دهم تیر ماه فیلم تلویزیونی "اکباتان" با بازی زنده‌یاد عسل بدیعی را برای مخاطبانش پخش می‌کند. "سقوط یک فرشته" در شبکه سحر همزمان با پخش سریال‌های مناسبتی در ماه مبارک رمضان از دیگر سیماهای شبکه جهانی سحر، سرویس بوسنیایی زبان سحر هم برای مخاطبان خود سریال "سقوط یک فرشته" را تدارک دیده است. تهیه‌کننده "کتابخانه صبا": می‌خواهیم هیچ روستایی بدون کتابخانه نماند تهیه‌کننده‌ی سابق برنامه‌ی "صبح‌ بخیر ایران" از مستقل شدن آیتم "کتابخانه‌ی صبا" که در قالب این برنامه پخش می‌شد، خبر داد. طنزپردازان ادبی در تلویزیون مسابقه می‌دهند تهیه‌کننده "باز باران" شبکه‌ی آموزش از پخش یک مسابقه‌ی ادبی طنز در ماه رمضان خبر داد. مستندهای تلویزیونی در راه جشنواره صربستان سه مستند از تولیدات صدا و سیما موفق به حضور در جشنواره میفست صربستان شدند. سریال انیمیشن "شهر عسلی" توزیع شد سریال انیمیشن "شهر عسلی" به تهیه‌کنندگی آرمان زرین کوب تولید شده است که از امروز دوشنبه (دهم تیر ماه) در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود.

"جیمی‌ کلی" همبازی بروس لی در فیلم "اژدها وارد می‌شود" درگذشت "جیمی کلی"، بازیگر هنرهای رزمی که بیش از همه برای بازی در کنار "بروس لی" در فیلم "اژدها وارد می‌شود" شهرت دارد، در سن ۶۷ سالگی درگذشت.

"دهلیز"، "هیس"، "جابه‌جا"، "فرزند چهارم" و "هیچ کجا هیچ کس" پنج فیلم اکران عید فطر سخنگوی شورای صنفی نمایش از قطعی شدن اکران 5 فیلم سینمایی "دهلیز"، "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند"، "جابه‌جا"، "فرزند چهارم" و "هیچ کجا هیچ کس" در اکران عید فطر خبر داد.

هیات انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره کودکان و نوجوانان معرفی شد اعضای هیات انتخاب بخش بین‌الملل بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حکم گرفتند. تلاش برای اکران عمومی "بشارام" سازندگان کمدی درام رومانتیک "بشارام" تلاش دارند آن را هر چه زودتر آماده اکران عمومی کنند. این فیلم برای دوم اکتبر به روی پرده سینماهای هند می‌رود.

تولید مستند 6 قسمتی از زندگی رهبری/"دومین رهبر جمهوری اسلامی" مرجع تصویری کاملی از مقام‌ معظم‌ رهبری پرویز شیخ‌طادی از تولید مجموعه مستندی ۶ قسمتی در ارتباط با زندگی مقام معظم رهبری با مشارکت سیما فیلم خبر داد.

عطشانی: "آقای الف" برای حضور در طرح اذان تا اذان آماده است کارگردان فیلم سینمایی سه بعدی "آقای الف"، گفت: اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای حضور اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران در طرح اذان تا اذان انجام شده است.

اهمیتی به هالیوود و مسئولانش نمی‌دهم/در فیلمی که برای عموم قابل فهم نیست بازی نمی‌کنم دلم نمی‌خواهد در فیلم‌های آوانگاردی که برای عموم قابل فهم نیستند بازی کنم. دوست دارم بازیگر فیلم‌هایی باشم که هم حرفی برای گفتن دارند و هم این حرف‌ها را به زبانی ساده و قابل درک برای تماشاگران تعریف می‌کنند.

حمایت از تکثر رسانه‌ای باعث بهبود گردش اقتصادی در بازار رسانه شده است افزایش اقدامات‌حمایتی برای تولید محتوای رسانه‌ای ملی، گسترش روز افزون مطبوعات‌دیجیتال و رشد شرکت‌های فیلمسازی، افزایش شبکه های ماهواره ای و تلویزیونی و ..... همگی سبب شده اند تا گردش اقتصادی مناسبی در بازار رسانه ای صورت پذیرد.

رونمایی از مستند‌های چمران و دوران تا اواسط مرداد/تلاش برای اکران بین‌المللی آثار مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری در خصوص آخرین مراحل تولید مستند "سرداران دفاع مقدس" گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مستند‌های شهید چمران و شهید عباس دوران از مجموعه مستند "سرداران عشق" اواسط مرداد رونمایی می‌شود.

اولین مجموعه انیمیشن ایرانی شبکه نمایش خانگی وارد بازار شد "شهر عسلی" اولین سریال انیمیشن شبکه نمایش خانگی به تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب است که در شبکه نمایش خانگی تولید شده است.

"گسترش" ویلسن را مقابل پاین قرار می‌دهد پاتریک ویلسن یکی از دو نقش اصلی فیلم جدید جوکارناهان به نام "گسترش" را بازی می‌کند. این کمدی ترسناک با هزینه‌ای اندک ساخته می‌شود و کریس پاین هم در آن حضور دارد.

"جیمی‌ کلی" همبازی بروس لی در فیلم "اژدها وارد می‌شود" درگذشت "جیمی کلی"، بازیگر هنرهای رزمی که بیش از همه برای بازی در کنار "بروس لی" در فیلم "اژدها وارد می‌شود" شهرت دارد، در سن ۶۷ سالگی درگذشت.

مارک والبرگ "دسپرادوی آمریکایی" می‌شود مارک والبرگ بازیگر و تهیه‌کننده فیلم سینمایی شرح حال گونه "دسپرادوی آمریکایی" است. این فیلم بر اساس قصه کتاب پرخواننده ایوان رایت به همین نام ساخته می‌شود.

"ایان مک‌کلن" از نقش "گاندالف" خداحافظی کرد "ایان مک‌کلن"، بازیگر ۷۴ ساله هالیوود، که از ۱۵ سال پیش در فیلم‌های "ارباب حلقه‌ها" و "هابیت‌ها" ایفای نقش کرده بود، برای همیشه از نقش "گاندالف" خداحافظی کرد.

چهل‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در بام ایران افتتاح شد چهل‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان شب گذشته طی مراسمی در شهرکرد آغاز به کار کرد.

نمایش اجتماعی "سنگ بست" میهمان پائیزی حافظ شد محمدمهدی خاتمی نویسنده و کاگردان تئاتر از اجرای نمایش "سنگ بست" در آبان ماه سال جاری در تالار حافظ خبرداد.

"پسران آفتاب" مانند برد تیم‌های ملی مردم را راضی می‌کند/ در اجرا خطا نمی‌کنم کارگردان نمایش "پسران آفتاب" گفت: تلاش ما تولید اثری قابل عرضه به مخاطبان باشد و به نظرم این نمایش می‌توانند همانند برد تیم ملی فوتبال و والیبال همه را راضی کند.

نمایش اجتماعی "سنگ بست" میهمان پائیزی حافظ شد محمدمهدی خاتمی نویسنده و کاگردان تئاتر از اجرای نمایش "سنگ بست" در آبان ماه سال جاری در تالار حافظ خبرداد.

"مهین‌ترابی" و "پورحسینی" بازیگران جدید سریال "بچه‌های نسبتا بد" تصویربرداری سریال جدید "بچه‌های نسبتا بد" در حالی ادامه دارد که بازیگران جدیدی به جمع بازیگران این سریال پیوسته‌اند.

احمد توکلی: "صبح بخیر ایران" خانواده من است مجری برنامه صبح‌گاهی "صبح بخیر ایران" گفت: این برنامه را با عشق و علاقه زیاد اجرا می‌کنم و احساس می‌کنم خانواده من است. به همین دلیل در طول این سال‌ها هر زمان که لازم بود اجرای این برنامه را پذیرفتم.

بزرگراهی مزین به آثار حجمی نام حضرت علی (ع) بزرگراه امام علی (ع) که طولانی‌ترین بزرگراه شمالی -جنوبی تهران محسوب می‌شود،‌محمل تازه‌ای را برای فعالیت مجسمه‌سازان و نصب آثار حجمی مرتبط با نام حضرت علی (ع) فراهم آورده است.

گردهمایی ۵۰ مجسمه شهر تهران در نگارخانه برگ نگارخانه برگ از امروز ۱۰ تیرماه میزبان نمایشگاه منتخبی از آثار حجمی نصب شده در شهر تهران است.

تقدیر از هنرمندان موسیقی سنتی و پاپ جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشور شب گذشته در نخستین جشن سالانه موسیقی ما در تالار وحدت مورد تجلیل قرار گرفتند.

اختتامیه‌ای متفاوت که لبخند هدیه می‌داد مراسم اختتامیه دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران متفاوت از همه مراسم‌های اختتامیه رویدادهای هنری دیگر برگزار شد و با رویکردی طنزآمیز استقبال حاضران در موزه هنرهای معاصر تهران را به دنبال داشت.

مازیار فلاحی و فرزاد فرزین به روی صحنه می‌روند واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اجرای صحنه‌ای 2 گروه موسیقی پاپ در شهرستان‌ها را صادر کرد.

دست هیچ کاریکاتوریستی به جایزه ۸ هزار دلاری کاریکاتور تهران نرسید اسامی برگزیدگان ایرانی و خارجی دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران در حالی اعلام شد که در این دوره هیچ کاریکاتوریستی نتوانست جایزه بزرگ این دوسالانه را معادل ۸ هزار دلار از آن خود کند.

کاریکاتوریست فارس برگزیده بخش کارتون‌های"خرافه‌پرستی" شد در مراسم اعلام برگزیدگان دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران، سعیدصادقی کاریکاتوریست خبرگزاری فارس به عنوان برگزیده سوم بخش خرافه‌پرستی معرفی شد.

"شش گوش" شهریور به بازار می‌آید/ ادامه نگارش فیلمنامه "سلمان فارسی" داود میرباقری که این روزها مشغول ساخت سریال "شش گوش" برای شبکه نمایش خانگی است اعلام کرد این مجموعه شهریور وارد بازار می‌شود.

نام فیلم‌های اکران عید فطر/ بلیت سینما در رمضان نیم بها است سخنگوی شورای صنفی نمایش از قطعی شدن اکران فیلم‌های "دهلیز"، "هیس! دخترها فریاد نمی زنند"، "جا به جا"، "فرزند چهارم" و "هیچ کجا، هیچ کس" برای اکران عید فطر خبر داد.

"شش گوش" شهریور به بازار می‌آید/ ادامه نگارش فیلمنامه "سلمان فارسی" داود میرباقری که این روزها مشغول ساخت سریال "شش گوش" برای شبکه نمایش خانگی است اعلام کرد این مجموعه شهریور وارد بازار می‌شود.

موفقیت "آرزوها در اعماق" در جشنواره شانگهای فیلم "آرزوها در اعماق" به کارگردانی آرمین ایثاریان به عنوان بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلمنامه در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی شانزدهمین جشنواره شانگهای انتخاب شد.

پوسترهای جدید "گناهکاران" طراحی شد/آماده شدن برای اکران مهر فیلم سینمایی "گناهکاران" به کارگردانی فرامرز قریبیان در اکران دوم عید فطر در گروه سینما آفریقا روی پرده می رود.

آمادگی "آقای الف" برای اکران در طرح اذان تا اذان علی عطشانی کارگردان فیلم سینمایی سه بعدی "آقای الف" اعلام کرد: اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای حضور اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران در طرح اذان تا اذان انجام شده است.

رقابت "پس از پانزده سال" با سینمای هلند و اسپانیا فیلم "پس از پانزده سال" به عنوان نماینده ایران به یک جشنواره بین‌المللی در شهر لندن راه یافت.

"گذشته" به رونق اکران رمضان کمک می‌کند به اعتقاد پخش‌کننده ایرانی "گذشته"، ادامه اکران عمومی این فیلم در طرح ویژه اکران رمضان می‌تواند به گیشه سینما کمک کند. انیمیشن "شهر عسلی" به بازار آمد "شهرعسلی" سریال انیمیشن به تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب از امروز 10 تیر در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

جشنواره فیلم کوتاه "بام ایران" در شهرکرد کلید خورد مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه بام ایران با حضور هنرمندان فیلم ساز 16 استان کشور با ادای احترام به شهدا در گلزار شهدای شهرکرد برگزار شد.

پایان فیلمبرداری "رنج و سرمستی"/ فقط دو سکانس باقی ماند فیلمبرداری "رنج و سرمستی" به کارگردانی جهانگیرالماسی اوایل تیر در مشهد به پایان رسید ولی دو سکانس آن باقی مانده که باید در عسلویه و سایت موشکی جلوی دوربین برود.

اینقدر کلاه قرمزی را بر سر ما نکوبید/ بچه‌ها مجبور می‌شوند فیلم‌های بزرگسال ببینند کارگردان فیلم "چتر سبز" از نبود سالن و حمایت برای اکران فیلم خود سخن گفت و درباره موفقیت فیلم‌هایی چون کلاه قرمزی بیان کرد: اینقدر کلاه قرمزی را بر سر سینمای کودک نکوبید.

نه اجازه اجرای نمایشم را می‌دهند نه مجوز رمانم را/ رسانه‌ای کردن نامه‌ای به وزیر اعظم بروجردی از نویسندگان و فعالان عرصه تئاتر از اینکه به بعد از سه سال به رمانش مجوز نشر نمی‌دهند و نمایشش هم اجازه روی صحنه رفتن نمی‌رود، گله کرد و نامه‌اش به وزیر را منتشر کرد.

هنرمندان به تماشای "ولگردیهای آدمیزاد" نشستند نمایش "ولگردیهای آدمیزاد، چندین سال پس از پیدایش" به کارگردانی پاشا بهزاد شنبه شب میزبان هنرمندانی چون گلاب آدینه، سیاوش اسعدی، نورا هاشمی، کیهان ملکی و... بود.

سرابی به "روایت‌های ناتمام..." می‌پیوندد/ انصراف از حضور در"بی‌انتخاب" هومن سیدی با اعلام انصراف از حضور در پروژه "بی انتخاب" از اجرای دوباره "روایت‌های ناتمام یک فصل معلق" در سالن شمس و پیوستن علی سرابی به جمع بازیگران این نمایش خبر داد.

سریالی که هم بازیکن استقلالی دارد هم پرسپولیسی/ ادامه ساخت موسیقی توسط "دنگ‌شو" در حالی که با پایان تدوین سریال "پژمان" تعداد قسمت‌های آن به 25 رسید، آخرین مراحل صداگذاری و ساخت موسیقی آن توسط گروه دنگ شو انجام می‌شود.

"هنر زندگی" میزبان فرزند دکتر حسابی/ چهره‌های ماندگار هم می‌آیند برنامه "هنر زندگی" که پخش خود را از هفته گذشته با دعوت از امین‌الله رشیدی آغاز کرد، در دومین قسمت میزبان ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی است.

هجمه جدید علیه آزادی رسانه‌ها با حذف پرس‌تی‌وی شرکت‌های ماهواره‌ای وابسته به لابی صهیونیست‌ها از امروز مخاطبان پرس تی وی را از تماشای آن محروم کردند.

شان استون کارشناس مستند فراماسونری و شیطان‌پرستی شد شبکه مستند سیما برنامه‌ای با نام "فرقه‌های سری" را آماده پخش کرده که به موضوعاتی چون فراماسونری و شیطان پرستی می‌پردازد و شان استون یکی از کارشناسان این برنامه است.

اجرای برنامه مشاعره رمضانی در خانه‌ اسماعیل آذر مشاعره رمضانی شبکه آموزش این بار در خانه اسماعیل آذر برگزار می‌شود.

این برنامه را آقایان ببینند/"عصر خانواده" با آشپزی و گل‌کاری مردانه تهیه‌کننده برنامه "عصر خانواده" با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های خانواده‌محور در تلویزیون رویکردی زنانه دارند، تأکید کرد: سعی کردیم روزهای فرد حضور آقایان را در این برنامه پررنگ کنیم.

برنامه‌های تلویزیونی آمریکا خشن‌تر شده‌اند/ قاتل شدن به شیوه سریال‌ها یک تحقیق نشان می‌دهد با افزوده شدن هفت برنامه جدید درباره قاتلان سریالی، بیش از 35 درصد برنامه‌های تلویزیونی آمریکا به این موضوع اختصاص یافته است.

تورج نصر ممنوع‌الملاقات است/ یک ماه استراحت مطلق برای دوبلور برادر هانیکو در حالی که تورج نصر به دلیل بیماری قلبی در منزل بستری است، طبق تجویز پزشک وی ممنوع‌الملاقات نیز هست.

چاوشی و شجریان پیشتاز جوایز مردمی/ درخواست از رییس‌جمهوری که موسیقی را دوست دارد اولین جشن سالانه موسیقی ما با معرفی برترین های موسیقی در حوزه های سنتی و پاپ یکشنبه 9 تیرماه در تالار وحدت با حضور تعدادی از بزرگان موسیقی ایران برگزار شد.

فرهاد فخرالدینی فردا از"راه بی‌نهایت" می‌گوید کتاب خاطرات فرهاد فخرالدینی با عنوان "شرح بی‌نهایت" فردا 11 تیرماه در موزه موسیقی ایران رونمایی می‌شود.

برای شرکت در بخش اساتید امیرخانی جدیدترین اثرش را به جشنواره "بسم‌الله" ارسال کرد غلامحسین امیرخانی با جدیدترین اثر خود با عنوان "کتابت سوره حمد" در دهمین جشنواره بین‌المللی بسم‌الله شرکت می‌کند.

دبیر دوسالانه کاریکاتور: کشتی تایتانیک هم به ایران آمد/خارجی‌ها به چه خرافاتی باور دارند دبیر دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور ضمن ارائه آمار دوسالانه دهم، از ورود کشتی تایتانیک به عنوان یکی از نمادهای خرافی بدشانسی بین‌المللی به جشنواره امسال خبر داد.

معرفی برترین‌های موسیقی در سال 91 چاوشی و شجریان پیشتاز جوایز مردمی/ درخواست از رییس‌جمهوری که موسیقی را دوست دارد اولین جشن سالانه موسیقی ما با معرفی برترین های موسیقی در حوزه های سنتی و پاپ یکشنبه 9 تیرماه در تالار وحدت با حضور تعدادی از بزرگان موسیقی ایران برگزار شد.

قطار دهم به مقصد رسید برگزیدگان دوسالانه کاریکاتور معرفی شدند/ گربه‌های ایرانی جایزه گرفتند دهمین دوسالانه کاریکاتور تهران عصر دیروز طی مراسمی برگزیدگان خود را در موزه هنرهای معاصر تهران شناخت.

مسجد "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" حوزه هنری 16 تیرماه افتتاح می‌شود گروه هنر: مسجد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) حوزه هنری که دارای ویژگی‌های خاص معماری اسلامی و ایرانی است، 16 تیر‌ماه؛ در آستانه ماه مبارک رمضان با برگزاری مراسم ویژه‌ای افتتاح می‌شود.

سریال "سقوط یک فرشته" روی آنتن شبکه سحر می‌رود در راستای پخش مجموعه‌های تلویزیونی همزمان با ماه مبارک رمضان از شبکه‌های تلویزیزیونی برون مرزی، بخش بوسنیایی زبان شبکه جهانی سحر اقدام به پخش مجموعه تلویزیونی "سقوط یک فرشته" می‌کند.

نمایش "آقای الف" برای حضور در طرح اذان تا اذان علی عطشانی از اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای حضور اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران در طرح اذان تا اذان خبر داد.

شیخ‌طادی مستندی بر مبنای زندگی مقام معظم رهبری می‌سازد پرویز شیخ‌طادی قرار است مستند بر مبنای زندگی مقام معظم رهبری بسازد.

همایش شبیه‌پژوهی سال آینده در قالب بین‌المللی برگزار می‌شود دومین همایش علمی شبیه‌پژوهی امسال به دلایلی از جمله کمبود اعتبارات مالی برگزار نمی‌شود اما کوشش دبیرخانه این همایش بر آن است که سال آینده این همایش پربارتر و به شکل بین‌المللی برگزار شود.

انتخاب مدیرانی از جنس سینما خواسته اصلی هنرمندان از وزیر آینده ارشاد است یک تهیه کننده سینما با بیان اینکه از وزیر آینده ارشاد توقع این است که افراد آشنا به سینما را در این حوزه مشغول به کار کند، گفت: سینما اگر به دست اهالی سینما و کسانی که با این حوزه آشنا هستند اداره شود، خواهد توانست به موفقیت‌های لازم دست پیدا کند.

"سال کبیسه عیسی" در حال تولید برای جشنواره مقاومت/ شهرداری تبریز یکی از میزبانان جشنواره نمایش "سال کبیسه عیسی" عنوان نمایشی از گروه نمایشی کتل تبریز است که به کارگردانی وحید منافی برای شرکت در چهاردهمین جشنواره سراسری "تئاتر مقاومت" تولید می‌شود. افزایش رشته‌های نمایشگاه "اسماء حجت (عج)" در دستور کار است در دوره اول برگزاری نمایشگاه "اسماء حجت(عج)" تنها طراحی پوستر مورد رقابت قرار گرفت که در دومین دوره برگزاری رشته نقاشی‌خط را نیز اضافه شده و به دنبال این هستیم که این نمایشگاه را در رشته‌های مختلف گسترش داده و به تدریج سعی داریم این فضا را گسترده‌تر کنیم.

اجرای نمایش "تمرّد از حکم تیر مسجد گوهرشاد" نمایش "تمرد از حکم تیر مسجد گوهرشاد" به نویسندگی و کارگردانی علی مستعلی از چهارشنبه 12 تیر در کارگاه نمایش باران به روی صحنه می‌رود.

برگزاری منظم و اطلاع‌رسانی مؤثر جشنواره "هنر مقاومت" به جذب آثار فاخر می‌انجامد داور بخش نگارگری سومین جشنواره هنر مقاومت اظهار کرد: در صورت اطلاع هنرمندان نگارگر از برگزاری هرساله جشنواره هنر مقاومت، آثار آنان هدفمند خلق می‌‌شود و برای دوره‌های بعدی جشنواره آثار مطلوب‌تری خواهیم داشت.

اقدام مؤثری برای تولید تئاتر دینی ویژه نوجوانان انجام نشده است تولیدات تئاتر در این سال‌ها بیشتر معطوف به کودکان بوده و از مقطع سنی نوجوان با وجود تفاوت‌های ساختار ذهنی و خواسته‌ها و نیازهای آنها غافل مانده‌ایم در حالی‌که با به کارگیری توان تخصصی نیروهای کارشناسی در زمینه تولیدات فرهنگی و هنری کودک و نوجوان باید فعالیت مؤثر و مناسب هر دو به تعادل برسد.

هزینه کردن برای تولید فیلم قرآنی، سرمایه‌گذاری بلند مدت است یک تهیه‌کننده سینما تأکید کرد: فیلم قرآنی باید با ساختار فاخر تولید شود، زیرا هزینه کردن در این زمینه به نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت است.

اکران اذان تا اذان در ماه رمضان با بلیط نیم‌بها اجرا می شود حبیب کاووش گفت: فیلم سینمایی "دهلیز"، "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند"، "جابه‌جا"، "فرزند چهارم" و "هیچ کجا هیچ کس" در اکران عید فطر اکران می‌شوند.

دیدار با سیمین دانشور در منزل جلال/ چرا شهرت دولت‌آبادی از یک فوتبالیست کمتر است؟ میرهاشمی گفت: مراسم رونمایی کتاب مرحوم دانشور جمعه، مصادف با روز قلم، در منزل سیمین و جلال برگزار می‌شود. متأسفم که شهرت دولت‌آبادی از یک فوتبالیست کمتر است.

نباید تکیه‌مان صرفاً بر فرهادی باشد/ ساخت فیلم‌های محصول‌مشترک به‌نفع ماست خسرو سینایی گفت: فرهادی فرد بااستعداد و توانایی است؛ اما نباید تکیه‌مان صرفاً روی فرهادی باشد و باید بستر را برای دیگر سینماگران جوان نیز هموار کنیم.

انجمن چهره‌پردازان با تاسیس خانه‌سینمای جدید مخالف است انجمن چهره پردازی سینمای ایران اعلام کرد: در هیچ تشکلی که خانه سینما را تضعیف کند و به دنبال راه‌اندازی خانه‌سینمای دیگری باشد، شرکت نمی‌کند.

تنها در فضای امن فرهنگ متبلور می‌شود مسعود کرامتی گفت: در طول این سال‌ها بیشترین لطمه به فرهنگ زده شده است تا جایی که به کج راهه رفته است.

هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره کودکان و نوجوانان معرفی شد اعضای هیئت انتخاب بخش بین‌الملل بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حکم گرفتند.

عده‌ای قصد دارند رئیس‌جمهور را به نفع خود مصادره کنند حمید بهمنی گفت: عده‌ای قصد دارند رئیس‌جمهور منتخب را به نفع خود مصادره کنند؛ اما آن‌ها باید بدانند که دکتر روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران است.

جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر برگزار می‌شود جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر پس از حدود پنج سال وقفه بیست و ششم مرداد ماه در یکی از سالن‌های اصلی تئاتر تهران برگزار می‌شود.

"تئاتر" چرخ پنجم درشکه فرهنگ نیست! آموزش نمایش و توجه به تئاتر از آنجا عامل ارتقاء فرهنگ این جوامع به شمار می‌رود که نخستین تشکل اجتماعی بشری و یک ضرورت غیر قابل انکار برای انسان معاصر به‌شمار می‌رود .

سیاست گذاران علاقه ای به فیلمسازی درباره رویدادهای مهم ندارند شیخ طادی با تأکید بر این که فقر سوژه ها منحصر به سینمای انقلاب و جنگ نیست، گفت: جای رویدادهای مهم اجتماعی-سیاسی در سینمای ما خالی است و تاکنون به موضوعاتی چون تحریم و سیاست خارجی نپرداخته ایم.

قصه های باستانی بازی رایانه ای شود بیژن نوباوه تاکید کرد که باید گیم هایی طراحی شود که در آن فرهنگ ایرانی اسلامی در رنج سنی مختلف طراحی شود تا باعث خستگی در مخاطب به خصوص کودکان نشود .

برگزیدگان دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور معرفی شدند اختتامیه دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور با اهدای جوایز برگزیدگان و با حضور کاریکاتوریست ها، معاون امور هنری وزارت ارشاد و مدیر کل هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

عروسک‌های مجسمه‌ای شخصیت‌های تئاتر را به خانه هنرمندان می آورد فرناز بهزادی با ساخت پرفورمنس از "صحنه بیرون رفته‌اند" نمایشگاهی از عروسک‌های مجسمه‌ای شخصیت‌های تئاتری را در تالار انتظامی خانه هنرمندان برپا می کند.

"درماهی می‌میریم" ادای دین به ادبیات جنوب است نشست نقدوبررسی مجموعه داستان‌ "در ماهی می‌میریم" نوشته سعید شریفی، با حضور نویسنده و امیرحسین یزدان‌بد و آیدا مرادی آهنی به عنوان منتقدان ادبی در خانه فرهنگ عظیمی برگزار شد.

رقابت هنرمندان برای طراحی نخستین سایت "آیه گرافی" ایران گروهی از فعالان قرآنی به منظور راه اندازی نخستین سایت هنری قرآن با انتشار فراخوانی از هنرمندان ایران دعوت کردند که طرح های اولیه خود را به منظور اجرای سایت ارسال کنند.

مردم بسیاری کشورها پرچمشان را مسخره می کنند اما ما آن را مقدس می دانیم داور بخش پوستر پرچم را پشتوانه فرهنگی کشورها دانست و گفت: بسیاری از کشورها با پرچمشان شوخی می کنند اما ما در کنار پرچم کشورمان از واژه مقدس استفاده می کنیم.

سینمای ایران از نشانه های پرچم بهره ای نبرده است درخشنده با بیان اینکه سینمای ایران ازنشانه های پرچم کم استفاده کرده است،گفت:تنها در تعداد اندکی از فیلم‌ها با توجه به مضمون آنها،استفاده درستی از پرچم ومفاهیمش در لایه‌های داستانی انجام شده است.

بیش از هشت هزار نرم افزار در دولت دهم پروانه انتشار دریافت کرد مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی طی چهار سال گذشته پروانه انتشار هشت هزار و ۲۶۷ نرم افزار را صادر کرد.

حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با "راهیان نور" ستاد مرکزی راهیان نور از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در مقطع‌های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در حوزه‌های مختلف راهیان نور حمایت می‌کند.

امضای مفاخر ایران در رسانه ملی علی اکبر عبدالعلی‌زاده در یک برنامه شبانه در رسانه ملی روابط خانوادگی، اهمیت صله رحم و نقش خانواده در موفقیت هنرمندان را بررسی می کند.

ترکیب اکران عید فطر سینماها مشخص شد فیلم های "دهلیز"، "هیس دخترها فریاد نمی زنند"، "فرزند چهارم"، "هیچ کجا هیچ کس" و "جابجا" در جدول اکران سینماها در عید فطر قرار گرفتند.

توجه به مخاطب مهمترین رکن تولید نمایش است کارگردان نمایش "پسران آفتاب" با انتقاد از برخی آثار نمایشی فاقد محتوا که به صحنه می روند، گفت: توجه به مخاطب مهمترین رکن تولید نمایش است.

"هوش سیاه"؛ نمونه ای موفق در گونه پلیسی فیلم های پلیسی را می توان از معدود گونه های مورد علاقه مجموعه سازان تلویزیونی در سراسر جهان برشمرد که پس از گونه ملودرام، جایگاه دوم را در میزان جذب مخاطب به خود اختصاص داده است.

فیلم های کم مخاطب در فهرست اکران ماه رمضان قرار نگیرد تهیه کننده فیلم "سنگ اول" گفت که فیلم های خاص و کم مخاطب و نباید در ایام ماه مبارک رمضان اکران شود و سینماها امکانات لازم برای پذیرایی از خانواده ها در این ماه را در نظر بگیرند.

میزبانی بخش "بازی و سرگرمی" نمایشگاه گیم تهران از خانواده ها سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در بخشی با عنوان "بازی و سرگرمی"، میزبان علاقه مندان و خانواده ها می شود.

اعضای هیات انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کودک معرفی شدن اعضای هیات انتخاب بخش بین‌الملل بیست‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.