به گزارش خبرگزاری هنر ایران ، مهدی آذرمکان افزود: سری جدید برنامه "روز از نو" از مهر ماه سال گذشته با رویکرد تازه ای آغاز به کار کرد، در همین راستا باشگاه خبرنگاران افتخاری بر اساس تئوری ارتباطی شهروند - خبرنگار در این برنامه شکل گرفت.

وی افزود: بر اساس تئوری شهروند خبرنگار همه هموطنان می توانند با استفاده از دوربین های دیجیتال، تلفن های همراه و اینترنت، تولیدکننده برنامه های تلویزیونی باشند و ما را از سوژه ها و اخبار جذاب مطلع کنند.

آذرمکان گفت: بخش "یکی بود، یکی نبود" در ابتدا سوژه هایی را به مردم و مخاطبان اعلام می کرد و از آنها می خواست عکس‌ها و فیلم‌های مرتبط با سوژه هفته را برای پخش به برنامه خودشان بفرستند، این ایده به مرور زمان با استقبال مخاطبان شبکه مواجه شد، شهروندانی که عکس‌ها و فیلم‌های خود را در تلویزیون مشاهده کردند برای ادامه این روند و همکاری مستمر با برنامه مشتاق‌تر شدند.

وی درباره شروط عضویت در باشگاه خبرنگاران "یکی بود، یکی نبود" گفت: اعضای این باشگاه فعالیت مستمری در حوزه خبر دارند، همچنین همه آنها موظفند مستندی از زندگی و شهر و روستا خود تهیه و برای ما ارسال کنند.

مدیر گروه اجتماعی شبکه دو تصریح کرد: این باشگاه تا امروز 100 خبرنگار افتخاری دارد، این 100 نفر از شمال، جنوب ، شرقی ترین و غربی ترین نقاط کشور عضو باشگاه روز از نو شده اند و فعالیت مؤثری دارند.

آذرمکان افزود: هر هفته هزاران تصویر و فیلم برای برنامه روز از نو فرستاده می شود، ما حتی از استرالیا و افغانستان هم فیلم و عکس دریافت کردیم.

وی با بیان این که با توجه به افزایش تدریجی کیفیت عکس ها و فیلمهایی که برای برنامه روز از نو ارسال می شد، همچنین حرفه شدن خبرنگاران افتخاری ما تصمیم گرفتیم باشگاه حرفه ای ها را راه اندازی کنیم، افزود: عضویت در باشگاه حرفه های این برنامه به سادگی محقق نمی شود، در این بخش خبرنگاران افتخاری با یکدیگر به رقابت می پردازند.

این مقام مسوول گفت: هر کدام از خبرنگاران افتخاری که بتوانند گزارشی با استانداردهای حرفه ای تهیه کنند، عضو باشگاه حرفه ای ها خواهد بود، نخستین خبرنگاری که موفق شد عضو باشگاه خبرنگاران حرفه ای شود عبدالصمد سلیمانی از استان فارس بود.

"روز از نو" کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیماست که هر روز به جز پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت 7 تا 9 صبح روی آنتن می رود. تولیدات خبرنگاران افتخاری این برنامه در بخش "یکی بود، یکی نبود" پخش می شود.

انتهای پیام/