به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان؛ غلامرضا منتظری، دبیر بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با بیان اینکه گلستان ایران اسلامی تا کنون توفیق میزبانی 5 دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان را داشته است، گفت: این جشنواره در سال جاری نیز با همت بلند مسئولان و اصحاب فرهنگ، هنر و ادب این سامان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره سال 92 به میزبانی شهرستان علی آباد کتول برگزار می شود، افزود: علت این جابجایی در وهله نخست استقبال و علاقمندی متولیان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شهرستان به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول، حوزه سیاسی اجتماعی از جمله فرمانداری و شورای شهرستان و اصرار و علاقه مندی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی است.

منتظری، هدف دیگر از این جابجایی را تمرکز زدایی دانست و تصریح کرد: با این هدف که همه شهرستان های مستعد و توانمند استان بتوانند میزبانی رخدادهای ملی و بین المللی را تجربه کنند و قلمرو فرهنگی و هنری خویش را ایفا بخشند این جشنواره امسال در شهرستان علی آباد برگزار می شود.

وی از اهداف دیگر این جابجایی را وجود جاذبه ها و چشم اندازهای محیطی و گردشگری شهرستان برشمرد و گفت: این شهرستان به دلیل وجود جاذبه ها با حوزه هنرهای تجسمی تقارن و قرابت معناداری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از (1 تا 6 شهریور) سال جاری با حضور جوانان هنرمند و خلاق داخل و خارج کشور در 10 رشته برگزار می شود.

منتظری با اشاره دو تفاوت در شیوه برگزاری جشنواره نسبت به سال پیشین، گفت: در دوره های گذشته علاقمندان بر مبنای جشنواره استانی به جشنواره بین المللی دعوت می شدند اما در سال جاری علاقمندان باید حداقل دو اثر خویش را در سایت جشنواره قرار دهند و پس از ارزیابی تیم ارزیاب، افرادی که از قابلیت و توانمندی بیشتری برخوردارند، به جشنواره بین المللی راه می یابند.

وی افزود: هنرمندان برای حضور در این رخداد بزرگ با معرفی و تائید ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها شرکت خواهند شد.

منتظری، برگزاری همایش علمی تخصصی با موضوع هنر و رسالت هنرمند را از دیگر برنامه های بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان بیان کرد و گفت: در این دوره از جشنواره شرکت کنندگان در یک رقابت حضوری و فشرده به خلق آثار خویش مبادرت خواهند کرد.

وی اظهارداشت: در کنار برگزاری جشنواره، ورک شاپ خیابانی با هدف تولید اثر فاخر و برجسته تجسمی با مشارکت حدود یکصد نفر از هنرمندان داخلی و خارجی در مقابل پارک شهر شهرستان علی آباد نیز برگزار می شود.

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر رقابت حضوری، بخش ویژه ای برای خلق آثار موضوعی نیز در نظر گرفته شده است و به منظور ارتقای سطح دانش و بینش شرکت کنندگان کارگاه آموزشی با حضور چهره های برجسته علمی و فرهنگی برگزار می شود.

انتهای پیام/