به گزارش هنرآنلاین، علی قنبری پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 92 برنامه های این اداره در حوزه های مختلف فرهنگی،هنری، قرآنی، کانونهای فرهنگی هنر مساجد با توجه به اسناد بالادستی از جمله وظایف وزارت ارشاد، ماموریتها و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ، برنامه پنجم توسعه تدوین و مورد تصویب اداره کل ارشاد خراسان رضوی قرار گرفت.

وی افزود: این برنامه های در حوزه قرآنی با رویکرد ترویج مفاهیم قرآنی و ارزشی با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر شامل برگزاری کارگاه داستان نویسی قرآنی،نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی و تقدیر از فعالین قرآنی است.

قنبری ادامه داد: در حوزه ارتقا فرهنگ عمومی جامعه برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع ترویج اندیشه های امام و رهبری است.

وی افزود: در حوزه هنری حمایت از تولید محصولات هنری در بخش فیلم،عکس و اثر از طریق برگزاری جشنواره فیلم و عکس،حمایت از اجرای عمومی تئاتر و در بخش فرهنگی اجرای شب شعر کرامت و فجر و بصیرت و جشن کتاب است.

قنبری گفت: از شاخص های برنامه ها نظارت بر مراکز تحت پوشش از جمله فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی هنری ،ارتقا سطح کمی و کیفی برنامه های این مراکز،آموزشگاهها و کانونها می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال 92 سال حماسه شورانگیز نیز در عرصه فرهنگی هنری بوده و با نقش آفرینی و مساعدت اصحاب فرهنگ و هنر شاهد اجرای مطلوب این برنامه ها باشیم.

قنبری همچنین از صدور 200 گواهینامه دوره های آموزشی حضوری برای متولیان فرهنگی در گناباد خبر داد و افزود: این دوره آموزشی در سال 91 با حضور 200 نفر از فعالین فرهنگی هنری شهرستان در راستای ارتقاء شاخص های فرهنگی و با همکاری اداره آموزش اداره کل ارشاد خراسان رضوی با موضوع "تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق " برگزار شد.

انتهای پیام/