به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، آنه سوفی موتر که بی‌تردید یکی از موفق‌ترین و برجسته‌ترین ویولن‌نوازان جهان است و تاکنون در سراسر جهان به روی صحنه رفته و جوایز بین‌المللی زیادی را از آن خود کرده، موسیقی را زبان خود می‌داند. او در ۵ سالگی شروع به یادگیری و نواختن ویولن کرده و پس از مدتی کوتاه موفق به کسب جوائز مهمی شده است.

شهرت جهانی او زمانی آغاز شد که از سوی هربرت فون کاریان، یکی از مشهورترین رهبران ارکستر در جهان، به فستیوال موسیقی زالسبورگ در اتریش دعوت شد. آنه سوفی ۱۳ ساله در این فستیوال با اجرای اثری از موتسارت هنر و استعداد خود را به نمایش گذاشت. او از آن زمان تاکنون در سالن‌های معروف جهان در اروپا، آمریکا و آسیا به روی صحنه رفت و شنوندگانش را با صدای جادویی ساز خود به وجد می‌آورد.

آنه سوفی موتر، نگاه ویژه‌ای به موسیقی دارد و معتقد است؛ "موسیقی، به ویژه در برهه کنونی که اروپا رو به گسترش و یکپارچگی دارد، نقش تربیتی بسیار مهمی ایفا می‌کند. به کمک موسیقی می‌توان احترام به فرهنگ‌های مختلف را به انسان‌ها آموخت. موسیقی ما را در یافتن خویش یاری می‌کند. این پدیده مهم جنبه‌های اجتماعی فراوانی را دربرمی‌گیرد که ما موظف به نگهداری از آن هستیم. تنها بدین صورت امکان جذب نسل جوان مشتاق موسیقی به سالن‌های کنسرت فراهم می‌شود."

آنه سوفی موتر تنها به اجرای آثار کلاسیک بسنده نمی‌کند، بلکه اجرای آثارآهنگسازان معاصر نیز جزیی از برنامه‌های کاری اوست. وی درباره‌ نقش موسیقی در زندگی معتقد است؛ "موسیقی زبان، احساس و کلام من است. موسیقی هدیه‌ای است به شنونده." این ویلون‌نواز برجسته دو فرزند دارد و در شهر مونیخ زندگی می‌کند. او شهرت جهانی و محبوبیتش را در جهت امور خیریه نیز به کار می‌برد و همچنین نقش بسزایی در پشتیبانی از نوازندگان جوان دارد. از سال ۱۹۹۷ میلادی تاکنون بیش از ۱۵ نوازنده بااستعداد ویولن توسط وی کشف و حمایت شده‌اند.

موتر در طول چند دهه فعالیت هنری خود موفق به کسب جوایز مهم بسیاری از جمله نشان عالی ملی آلمان شده است. او همچنین در سال ۲۰۰۹ میلادی نشان معروف شوالیه را از رئیس‌جمهور فرانسه به خاطر اهتمام در اجرای آثار آهنگسازان فرانسوی و همچنین موسیقی معاصر دریافت کرد.

انتهای پیام/32/