به گزارش خبرگزاری هنر ایران، آخرین کتاب های منتشر شده توسط نویسندگان ایرانی و خارجی را هر روز در این صفحه با هم مرور می‌کنیم. امروز 10 کتاب در حوزه‌های داستان‌، نمایشنامه‌، طنز، شعر و پژوهش هنر روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته است.

"مدیریت نوآوری" انتشارات رسا، در راستای یکپارچه‌سازی تغییرات فناورانه، بازار و سازمان کتاب "مدیریت نوآوری" را با ترجمه محمدرضا آراستی و سایر همکاران وی منتشر کرد. انتشارات رسا، کتاب"مدیریت نوآوری" را در دو‌هزار نسخه و در 432 صفحه منتشر کرده و به قیمت 220‌هزار ریال به فروش می‌رساند.

"تاریخ اردبیل در عهد قاجار" کتاب "تاریخ اردبیل در عهد قاجار (1340 - 1210ق): تاریخ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اردبیل و شهرها و نواحی، آستارا، نمین، خلخال، مشکین، مغان و بیله‌سوار" به‌قلم صیاد نوری، تاریخ و جغرافیای تاریخی این منطقه را در دوران پرفراز و نشیب قاجار بیان کرده است. "تاریخ اردبیل در عهد" به‌قلم صیاد نوری در 480 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات محقق اردبیلی منتشر شد.

"روزشمار انقلاب اسلامی" جلد دوازدهم "روزشمار انقلاب اسلامی" که به وقایع 27 تا 30 دی ماه 1357 اختصاص دارد و به همت میرزا باقرعلیان‌نژاد گردآوری و تدوین شده، به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد. ویژگی "روزشمار انقلاب اسلامی" استناد مطالب به منابع گوناگون و مهم است و این گونه منابع کماکان برای پژوهشگران و علاقه‌مندان تاریخ، مهم ارزیابی می‌شود.

"سیمای گردشگری ارسنجان" کتاب "سیمای گردشگری ارسنجان" نوشته محمدمهدی زارعی منتشر شد. این کتاب به بررسی جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهرستان ارسنجان واقع در استان فارس می‌پردازد. چاپ نخست کتاب "سیمای گردشگری ارسنجان" نوشته محمدمهدی زارعی، در 280 صفحه، شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه و بهای هفت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات نوید شیراز روانه بازار کتاب‌های گردشگری و طبیعت‌گردی شد.

"بهشت مسموم" رمان "بهشت مسموم" با موضوع بمباران شیمیایی سردشت به قلم منیژه جانقلی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود. این کتاب به زودی از سوی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و روانه بازار نشر خواهد شد.

"داستان‌پرداز زندگی" کتابی از تیتزیانو اسکارپا، نویسنده ایتالیایی، برای نخستین بار به فارسی ترجمه شد. این کتاب که "داستان‌پرداز زندگی" نام دارد شامل تجربه‌های نویسنده است و به نوعی یادداشت‌های ادبی وی محسوب می‌شود. اثمار موسوی‌نیا مترجم این کتاب است. "خودخواهان"، "دفترهای سرافینو گوییوی فیلم‌بردار" و "مسافر شبانه"آثاری هستند که تاکنون با ترجمه موسوی‌نیا منتشر شده‌اند.

"20 غزل حافظ" محمدکاظم مزینانی در کتاب "20 غزل حافظ" ‌ معنی و شرح غزل‌های حافظ را برای نوجوانان بازنویسی کرد. این کتاب به تازگی به بازار کتاب راه یافته است. "20 غزل حافظ" ‌ با 272 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 9 هزار تومان منتشر شده است.

"چند تنی از بینامتنیت یا پاعکس‌نوشت" "چند تنی از بینامتنیت یا پاعکس‌نوشت" نوشته شهاب عطایی منتشر شد. عطایی این کتاب را سه رسانه‌ای دانست و توضیح داد: این کتاب شامل سه بخش، شعر، داستان‌های مینیمال(کوتاه) و پانوشت‌های فلسفی است که حول یک سوژه می‌چرخند و از آن صحبت می‌کنند. "چند تنی از بینامتنیت یا پاعکس‌نوشت" در 60 صفحه، با شمارگان یک هزار و صد نسخه، به قیمت 12هزار تومان از سوی انتشارات افراز منتشر شده است.

"شیوه‌های مصاحبه در مطبوعات" کتاب "شیوه‌های مصاحبه در مطبوعات" نوشته سوزان دان با نگاهی به شیوه‌های احساسی مصاحبه کردن که فرد را قادر می‌سازد گفت‌وگویی درست و مناسب انجام دهد به چاپ سوم رسید. چاپ سوم کتاب "شیوه‌های مصاحبه در مطبوعات" در 120 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و بهای چهار هزار تومان به همت انتشارات ایران روانه بازار نشر شده است.

"نه تنبیه نه تشویق" کتاب "نه تنبیه نه تشویق" با زیر عنوان چگونه انگیزه‌های درونی را پرورش دهیم نوشته "اُلفی کهن" به تازگی راهی بازار نشر شده است. مولف در این اثر تکیه به روانشناسی پاداش و تنبیه را به چالش می‌کشد و استفاده از پاداش را در خانه، مدرسه و محل کار زیر سوال می‌برد. کتاب "نه تنبیه نه تشویق" اثر "اُلفی کهن" با ترجمه اکرم کرمی و با شمارگان دو هزار نسخه، 352 صفحه و به بهای 11 هزار و 500 تومان از سوی موسسه انتشارات صابرین راهی بازار نشر شده است.

پایان پیام/