به گزارش هنرآنلاین؛ داوران دومین دوره جشنواره عکس رژان معرفی شدند که در بین آنها در کنار افرادی چون رخشان بین‌اعتماد، سیف‌الله صمدیان، محمود کلاری و مجید سعیدی، میشل ستبون فرانسوی هم به ایران خواهد آمد و آثار این دوره را داوری خواهند کرد.

جشنواره رژان هر سال یک موضوع که مصداق عینی به ظاهر شفافی ندارد و از نظرگاه‌های گوناگونی می‌توان به آن نگریست را به رقابت گذاشته که عکاسان می‌توانند بر اساس خلاقیت‌های فردی‌شان، در هر ژانر و گونه‌ای این موضوع را به قاب تصویر برند.

جشنواره موضوعی عکس رژان سعی می‌کند تا فرصتی خلاقانه و آزاد از دید عکاسان سراسر جهان برای موضوع محوری خود فراهم آورد. رویکردی که موجب شده تا رژان، "آب" را به عنوان موضوع جشنواره سال دوم برگزیند.

موضوعی که برای دومین دوره این جشنواره در نظر گرفته شده آب است که آثار در دو بخش اصلی با موضوع آب و بخش ویژه با موضوع آب‌رسانی به رقابت گذاشته می‌شوند.

ستبون، عکاس مطرح فرانسوی است که اولین عکس امام خمینی(ره) را در نوفل لوشاتو را گرفته است.

وی سال 1357 برای ثبت انقلاب اسلامی به ایران آمد. ستبون عکاس مستند اجتماعی فرانسوی است که عکاسی را به طور تجربی آموخته بود. او به ایران آمد تا نفیس‌ترین عکس‌های انقلاب ایران به نام او ثبت شود. عکس‌هایی که شاید کامل‌ترین منبع عکس‌های مستند تاریخ انقلاب ایران به شمار رود.

انتهای پیام/

320/32