به گزارش خبرگزاری هنر ایران ، اخیرا مسوولان اینتل‌ست اذعان کرده بودند که دولت آمریکا به این شرکت توصیه کرده مجوز پخش شبکه‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران را تمدید نکند.

پخش برنامه های شبکه انگلیسی زبان پرس‌تی‌وی از ماهواره‌های هاتبرد، یوتل‌ست و اینتل‌ست و پخش شبکه های اسپانیایی زبان هیسپان و شبکه عربی العالم هم از ماهواره یوتل‌ست متوقف شده است.

پیش از این نیز شرکت خدمات ماهواره‌ای یوتل‌ست و چند شرکت‌ ماهواره‌ای دیگر در اقدامی مشابه و تحت فشار لابی صهیونیستی پخش ماهواره‌ای شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ایران را متوقف کرده بودند.

این اقدامات به صورت مستقیم و آشکار تحت فشار لابی صهیونیستی در آمریکا و کشورهای غربی صورت گرفته است.

منابع آگاه اعلام کرده اند که «اداره نظارت بر دارایی‌های خارجی» آمریکا، وابسته به وزارت خزانه‌داری این کشور که ریاست آن را یک یهودی اشکنازی به نام «آدارم اس‌زوبین» بر عهده دارد، عامل اصلی فشار بر شرکت ماهواره‌ای اینتل‌ست است.

العالم، پرس تی‌وی و دیگر شبکه‌های ایرانی از ژانویه ۲۰۱۲ (دی ماه 1390) با موج بی‌سابقه‌ای از حملات دولت‌ها و شرکت‌های ماهواره‌ای اروپایی روبرو شده‌اند و پخش این شبکه‌ها در شماری از کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا متوقف شده است.

رئیس اسرائیلی-فرانسوی شرکت ماهواره‌ای یوتل‌ست با ارسال نامه‌هایی به چندین شرکت ماهواره‌ای به آنها توصیه کرده همکاری با شبکه‌های ایران را متوقف کنند.

این اقدام درحالی صورت گرفته که بسیاری از فعالان رسانه‌ای کشورهای مختلف، توقف پخش شبکه‌های ایرانی را هجمه‌ای علیه آزادی بیان توصیف کرده‌اند؛ هجمه‌ای که توسط دولت‌هایی صورت گرفته که مدعی حمایت از آزادی بیان و اندیشه و دموکراسی هستند.

مخاطبان شبکه العالم از ماهواره‌های هاتبرد و گالکسی، به این شبکه دسترسی دارند.

علاوه بر این، هم اکنون مخاطبان بسیاری از نقاط مختلف دنیا برنامه های شبکه العالم را از راه‌های مختلف از جمله: پخش زنده سایت اینترنتی شبکه،Live station ، Daily motion ، YouTube، شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای متعدد موبایل، دنبال می کنند.

انتهای پیام/