به گزارش هنرآنلاین، فیلمساز سرشناس سینمای ایران، افزود: پرچم کشورمان هویت و دیدگاه‌های اعتقادی و فرهنگی ما را نشان می‌دهد و من در فیلم‌هایی که تا به حال ساخته‌ام، تلاش کرده‌ام که به ابعاد مختلف پرچم بپردازم.

سازنده فیلم سینمایی بچه‌های ابدی با بیان این‌که در دفتر کار من همیشه پرچمی وجود دارد که دیدنش برایم آرامش‌بخش است، خاطرنشان کرد: مردم به پرچم علاقه قلبی دارند. پرچم با زندگی شهروندان عجین و همراه است و در مناسبت‌های مختلف مثل همین صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی برزیل، مردم پرچم به دست اقدام به شادمانی و جشن و سرور می‌کنند.

درخشنده با موثر خواندن برگزاری جشنواره در اعتلای جایگاه پرچم در میان مردم گفت: اکنون استفاده از پرچم در مناسبت‌های مختلف ملی برای مردم ما به فرهنگ تبدیل شده است. علت عمده آن هم وجود پرچم‌های بزرگ و خوشرنگ کشورمان در تمام میادین و بزرگراه‌هاست که این قرابت و نزدیکی با پرچم را با مردم به وجود آورده است.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به ریاست ناصر امین‌زاده و دبیری محسن یونسی، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 5 و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

65/32