به گزارش هنرآنلاین، در ابتدای این مراسم، "دانشگاه مجازی خانه هنرمندان ایران" و "باشگاه فرهنگی و رفاهی خانه هنرمندان" برای اعضای مجمع معرفی شد و سپس در جلسه رسمی مجمع، یک رئیس جلسه، دو ناظر و یک منشی برای اداره جلسه از سوی اعضا انتخاب شدند.

در ادامه این مراسم غلامحسین امیرخانی، رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران، به قرائت گزارشی از عملکرد خانه هنرمندان ایران پرداخت و گفت: در سال گذشته در خانه هنرمندان ایران فعالیت های بی نظیری در عرصه هنر و فرهنگ انجام شده. یکی از مهم ترین این فعالیت ها در بخش بین المللی، برگزاری روزهای فرهنگی کشورهای مختلف بوده است. ما نیازمند ارتباطی قوی با دنیا هستیم و بهترین ارتباط هم می تواند ارتباط هنری و فرهنگی در قالب برگزاری روزهای فرهنگی کشورهای خارجی در میان جامعه هنری و فرهنگی باشد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: ما شاهد تاثیر هنرمندان در عرصه های مختلف هستیم؛ عرصه هایی که در آن هنرمندان بسیار مفید ظاهر شده اند. فرهنگ و هنر نیز همواره جریان ساز بوده و در هر دوره ای نیز می تواند نقش خود را به زیباترین شکل اجرا کند.

در ادامه برنامه دکتر مجید سرسنگی، مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، ضمن تشکر و قدردانی از حضور اعضای محترم مجمع عمومی خانه هنرمندان ایران، تاثیر میل و اراده جامعه هنری را در بهبود وضعیت موثر دانست و اظهار کرد: میل و اراده جامعه هنری است که همواره می تواند فضا را تغییر دهد. ظرفیت هایی که در جامعه هنری وجود دارد، می تواند مشکلات را حل کند و شرایط را به نحوی تغییر دهد که فضا برای پیشرفت و توسعه فرهنگی و هنری در همه عرصه ها وجود داشته باشد.

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در ادامه به قرائت گزارش عملکرد خانه هنرمندان ایران در سال گذشته پرداخت و تشریح کرد: در سال گذشته در خانه هنرمندان ایران، فعالیت های هنری و فرهنگی بسیاری صورت گرفت، که تمام این فعالیت ها به صورت مکتوب جمع آوری شده است. از مهم ترین این فعالیت ها می توان به توجه به جایگاه نظری و پژوهشی در عرصه هنری، انتشارات و تولیدات فرهنگی و هنری، انتشار سه نشریه در خانه هنرمندان ایران، برگزاری همایش ها، سمینارها، کنفرانس ها، کلاس ها و نشست های مختلف پژوهشی و آموزشی با حضور اساتید ایرانی و غیر ایرانی، ارتباطات بین المللی و برگزاری روزهای هنری و فرهنگی در خانه هنرمندان ایران، توانمند کردن سالن های نمایشی، برگزاری برنامه های مختلف هنری به ویژه هنرهای تجسمی، برگزاری نمایشگاه های عکس و نقاشی و برنامه های گوناگون دیگر اشاره کرد.

سرسنگی در بخشی دیگر به قرائت گزارش مالی خانه هنرمندان ایران در سال گذشته پرداخت که از سوی بازرسان مجمع، پذیرش و تائید شد.

در پایان جلسه، اعضای مجمع به رای گیری برای انتخاب دو بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل برای سال جاری پرداختند که بر همین اساس و به ترتیب فرزاد ادیبی، مریم زندی و بهزاد فرهانی انتخاب شدند.

انتهای پیام/52/53