به گزارش هنرآنلاین، کیانوش غریب‌پور هنرمند گرافیست، با تاکید بر عنصر خلاقیت در طراحی پوستر پرچم افزود: اگر هنرمندی، پوستری را فقط برای حضور در جشنواره‌ای به صورت رقابتی طراحی می‌کند باید به خلاقیت رنگی در طراحی توجه داشته باشد و روی استنباط‌هایی که از پرچم انجام می‌شود تمرکز کند. طراح پوستر باید خلاقیت داشته باشد و از همه مهم‌تر، باید دید که این پوستر قابلیت به نمایش درآوردن در جامعه را دارد، یا نه.

گرافیست مطرح کشورمان با اشاره به این‌که پرچم در کشورها در حکم پشتوانه فرهنگی است، تصریح کرد: خیلی از کشورهای تازه‌تاسیس چون پیشینه فرهنگی ندارند با پرچم کشورشان شوخی می‌کنند، در حالی که ما در کنار به کار بردن کلمه پرچم از واژه مقدس استفاده می‌کنیم و برایمان تقدس دارد؛ چراکه هر پرچمی در بستر فرهنگی آن کشور، ظرفیت‌های کاری‌اش را تعریف می‌کند.

غریب‌پور ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران نخستین جشنواره پرچم گفت: در سال‌های اخیر برای شناساندن ابعاد و تاثیرات پرچم در سطح جامعه، کارهای فرهنگی زیادی انجام شده است. برپایی جشنواره پرچم هم ازجمله اقداماتی است که می‌تواند با استفاده از هنر و کمک هنرمندان، پرچم را به رندگی شهروندان وارد کند و موجب تقویت حس همبستگی ملی در جامعه شود.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به ریاست ناصر امین‌زاده و دبیری محسن یونسی، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 5 و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود. انتهای پیام/ 65/32