به گزارش هنرآنلاین، قاسم مصفا اظهار کرد: مجید امینی، کارتونیست گیلانی در سی امین جشنواره بین المللی آیدین دوغان ترکیه موفق به دریافت لوح تقدیر شد.

وی افزود: جشنواره بین المللی آیدین دوغان ترکیه یکی از معتبرترین جشنواره‌های جهانی در زمینه کاریکاتور و کارتون است که همه ساله شرکت کنندگان زیادی از سراسر جهان در آن حضور می‌یابند.

مصفا ادامه داد: همچنین محمدرضا بابائی، دیگر هنرمند گیلانی موفق به دریافت جایزه ویژه جشنواره طنز گرافیک vianden بلژیک شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه محمدرضا بابائی توانسته در دو جشنواره جهانی برنده جایزه‌های مهم شود، گفت: این هنرمند جوان توانست در جشنواره طنز گرافیک vianden 2013 کشور بلژیک موفق به کسب جایزه ویژه و دیپلم افتخار در میان ۱۱۷۲ هنرمند از ۸۲ کشور جهان شود.

به گفته مصفا، وی همچنین با ویدئو آرتی که با عنوان «تحرک اجتماعی» ساخته بود در جشنواره چین ۲۰۱۳ در میان ۵۲۰ ویدئو آرت ارسالی از سراسر جهان در میان ۵۸ کشور جهان موفق به دریافت جایزه استثنایی و موفقیت نائل آمد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین این هنرمند جوان گیلانی، چندی پیش نیز توانسته بود در جشنواره های Porto cartoon 2013 کشور پرتغال و اسکوپیه 2013 کشور مقدونیه با آثاری در زمینه طنز گرافیک به عنوان آثار برگزیده انتخاب شود.

انتهای پیام/