به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی اظهار کرد: در آیین تجلیل از هنرمندان و فرهیختگیان عرصه فرهنگ و هنر که با حضور رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد، عباس باقری هنرمند پیشکسوت برای نخستین بار در تاریخ استان درجه یک هنری از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

وی افزود: این هنرمند پیشکسوت از سال 1343 در زمینه شعر و ادب فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون پس از گذشت 51 سال، 54 جلد کتاب در زمینه های شعر، ادبیات، نقد و بررسی شعر حماسه ای کشور نویسندگی کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تجلیل در استان آذربایجان شرقی به خاطر شاعر پیشکسوت دفاع مقدس، تجلیل در تالار وحدت به عنوان 28 شاعر تاثیرگذار، شعر خوانی در کشورهای سوریه، لبنان، پاکستان، هندوستان و تاجیکستان، کسب چهار دوره تندیس کتاب سال و غیره از جمله افتخارات این هنرمند پیشکسوت است.

حجت الاسلام دانشی ادامه داد: . این شاعر توانمند در سال های ‪ ۶۵ ،۶۴و ‪ ۶۸عنوان شاعر برتر شعر دفاع مقدس را نیز در افتخارات خود دارد.همچنین باقری در سال ۸۵ به عنوان برترین شاعر ملی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود:خاکه نغمه برنده ششمین دوره قلم زرین کشور و مجموعه سفر سوختن از جمله آثار برجسته این هنرمند است.

وی افزود: عباس باقری شاعر بادهای ۱۲۰ روزه سیستان متولد سال ۱۳۳۴ در زابل است . او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فارسی می باشد که هم اکنون در سمت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل فعالیت می کند.

انتهای پیام/